שתף קטע נבחר

הרודן האפריקני יקבל חסינות: "מוגאבה רוצה למות בארצו"

מקור בממשלת זימבבואה אמר שהנשיא בן ה-93 התפטר אחרי 37 שנה אחרי שהובטח לו שיזכה להגנה בארץ הולדתו: "מוגאבה לא רוצה לחיות בגלות"

 

 

נשיא זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה קיבל חסינות מפני תביעה וערובה לכך שביטחונו יישמר בארץ הולדתו. כך עולה מהעסקה שהושגה כתנאי להתפטרותו השבוע של הרודן האפריקני בן ה-93 מתפקידו.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

מוגאבה הוביל את זימבבואה לעצמאות בשנת 1980, וביום שלישי התפטר מתפקידו לאחר 37 שנה בשלטון. היה זה אחרי שהצבא ביצע הפיכה והשתלט על השלטון ומפלגת השלטון בראשתו של מוגאבה הפנתה לו עורף והדיחו אותו, את אשתו ובכירים אחרים. אמרסון מנאנגאגווה, סגן הנשיא שהודח על ידי מוגאבה ויצא לגלות, יושבע ביום שישי לנשיא החדש של המדינה האפריקנית.

 

הוביל את ארצו לעצמאות ב-1980. רוברט מוגאבה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הוביל את ארצו לעצמאות ב-1980. רוברט מוגאבה(צילום: רויטרס)
מקור בממשלת זימבבואה אמר שמוגאבה אמר לנושאים ונותנים עם הצבא שהוא רוצה למות בזימבבואה ושאין לו שום תוכנית לחיות בגלות. לדברי המקור, מוגאבה היה מאוד רגשן בנושא הזה והתעקש עליו. "היה לו מאוד חשוב שתובטח לו הגנה אם יישאר בארצו, אף שזה לא יעצור אותו מלנסוע לחו"ל כשירצה לעשות זאת או כשיצרך לעשות זאת", אמר המקור.

 

הרודן האפריקני התפטר בעקבות ההפיכה הצבאית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הרודן האפריקני התפטר בעקבות ההפיכה הצבאית(צילום: רויטרס)

סלל את הדרך לאשתו גרייס לרשת אותו, אלא שבציבור בזימבבואה לא ממש רחשו חיבה לגברת הראשונה של זימבבואה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סלל את הדרך לאשתו גרייס לרשת אותו, אלא שבציבור בזימבבואה לא ממש רחשו חיבה לגברת הראשונה של זימבבואה(צילום: AFP)

סגן הנשיא שהודח יושבע ביום שישי לנשיא זימבבואה. אמרסון מנאנגאגווה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סגן הנשיא שהודח יושבע ביום שישי לנשיא זימבבואה. אמרסון מנאנגאגווה(צילום: AFP)

נפילתו המהירה של מוגאבה מהשלטון בשבוע האחרון החלה בעקבות מאבק הירושה על כיסאו. לאחר שהדיח את סגנו מהתפקיד, סומנה רעייתו של הרודן, גרייס מוגאבה, כיורשתו. אלא שבמפלגת השלטון של זימבבואה ZANU-PF ובכלל בקרב הציבור בזימבבואה לא רחשו חיבה יתרה לגברת הראשונה שנודעה באורח חיים ראוותני ולפני זמן מה אף הואשמה שתקפה דוגמנית בבית מלון בדרום אפריקה.

 

במכתב ההתפטרות הרשמי שלו ביום שלישי כתב מוגאבה: "אני, רוברט גבריאל מוגאבה, מגיש באופן רשמי את התפטרותי מתפקידי כנשיא זימבבואה, והיא נכנסת לתוקף באופן מיידי. התפטרתי כדי לאפשר העברה מהירה וחלקה של השלטון". יו"ר הפרלמנט הקריא את המכתב במהלך הישיבה.

 

מיד עם ההכרזה על התפטרות מוגאבה פרצו חגיגות בפרלמנט, וחוגגים בבירה הרארה ירו באוויר לאות שמחה. אלפי מפגינים נגד מוגאבה הניפו כרזות שבהן נראתה תמונתו של מפקד הצבא צ'יוונגה, שנתפש כמוביל המהלך להדחתו של מוגאבה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים