שתף קטע נבחר

הסכום לשחרור הערבי העשיר בעולם: 6 מיליארד דולר

סעודיה דורשת מהנסיך אל-ווליד בן טלאל שליש מהונו תמורת שחרור בערבות. בן טלאל, שנעצר עם בכירים רבים אחרים בפרשת שחיתות שטלטלה את הממלכה, חושש שהתשלום יתפרש כהודאה באשמה

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שהרשויות בסעודיה דורשות לפחות שישה מיליארד דולר תמורת שחרורו של הנסיך אל-ווליד בן טלאל, הערבי העשיר בעולם, שנעצר בחודש שעבר בפרשת שחיתות שטלטלה את הממלכה.

בן טלאל. הערבי העשיר בעולם (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בן טלאל. הערבי העשיר בעולם(צילום: gettyimages)
 

הונו של בן טלאל מוערך ביותר מ-18 מיליארד דולר, ולפי "וול סטריט ג'ורנל" הוא מדורג במקום ה-57 ברשימת עשירי העולם. הסכום שמוצע תמורת שחרורו הוא הגבוה ביותר שדרשו עד כה הרשויות בפרשת השחיתות. בשבוע שעבר שוחרר הנסיך מיטב בן עבדאללה, שעמד בראש המשמר הלאומי, תמורת ערבות של יותר ממיליארד דולר.

 

לפי "וול סטריט ג'ורנל" בן טלאל מנסה לסגור עסקה לשחרורו, אך חושש שאם ישלם את הסכום ישתמע מכך שהוא מודה באשמה. בנוסף הוא חושש שיאלץ למסור את חברת ההשקעות שבבעלותו, "קינגדום הולדינג", ששוויה מוערך בתשעה מיליאררד דולר.

בן טלאל עם רעייתו עמירה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בן טלאל עם רעייתו עמירה(צילום: gettyimages)
 

בן טלאל בן ה-62 שותף בתאגידי ענק - בהם דיסני, HP, רשת פוקס, טוויטר, אפל, סיטיגרופ, רשת המלונות "ארבע העונות" וחברת הנסיעות המשותפות "ליפט". הוא גם בעלי מלון סאבוי בלונדון ומלון ג'ורג' החמישי בפריז. בן טלאל מחזיק גם במרבית מניות קבוצת "רוטאנה", רשת ערבית פופולרית.

 

ב-1991 הוא קנה את היאכטה של דונלד טראמפ - ואחרי שנים תקף אותו בטוויטר וקרא לו לפרוש מהמרוץ לנשיאות. "הסר מועמדותך. אתה בושה לאמריקה, לעולם לא תיבחר", כתב לטראמפ. "הנסיך בן טלאל המטומטם רוצה לשלוט בפוליטיקאים האמריקנים עם הכסף של אבא שלו. לא אאפשר זאת כאשר אבחר לנשיא", השיב טראמפ.

מלון הפאר הפך לכלא מאולתר. ריץ קרלטון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מלון הפאר הפך לכלא מאולתר. ריץ קרלטון(צילום: רויטרס)
 

במלון היוקרה ריץ קרלטון בריאד, שהפך לבית סוהר מאולתר, נמצא כרגע בן טלאל במעצר 159 סעודים, בהם שרים נסיכים וטייקונים. הממשלה טוענת שהבכירים שנעצרו אחראים להעלמת כספים בסכום כולל של 100 מיליארד דולר.

 

לקראת גל המעצרים הודיע המלך סלמאן על הקמתה של הוועדה למלחמה בשחיתות שתפעל תחת בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. הוועדה קיבלה סמכויות לעצור, לחקור, למנוע יציאה לחו"ל ולהקפיא את הנכסים של כל מי שנחשד בעבירות שחיתות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
לפחות שישה מיליארד דולר תמורת שחרור
צילום: gettyimages
מומלצים