שתף קטע נבחר

דליפה במקום הכי סטרילי: תיעוד הצפה בפגייה

ביחידת המעבר של הפגייה בתל השומר תועדה דליפה. "מוצף כאן, אני יושבת ובוכה", נכתב בפוסט בפייסבוק. אביה של תינוקת: "זה מחדל, יש מים עומדים, בקטריות, נגיפים". שיבא: "התקלה תוקנה, מתנצלים על חוסר הנוחות הזמני". במקביל: הפגייה במעייני הישועה נסגרה עקב מחסור בכוח אדם

 

 

 

דליפה וטפטוף במקום שאמור להיות המוגן והסטרילי ביותר: ביחידת מעבר השייכת לפגייה בבית החולים שיבא שבתל השומר תועדה אתמול בערב (יום א') דליפה. "מוצף כאן גשם, טפטופים בלי סוף. אני יושבת ובוכה. הצוות המדהים עוטף בשקיות את המקום ורץ לעטוף את התינוקות שפונו לפגייה אחרת", נכתב בפוסט שהועלה לפייסבוק. כך זה נראה.

 

במקביל, בגלל מחסור בכוח אדם נסגרה הפגייה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. פגים יועברו לבתי חולים אחרים, ויולדות בסיכון ללידה מוקדמת יופנו לבתי חולים סמוכים.

 

שמואל, אביה של תינוקת מיחידת המעבר בפגייה בתל השומר, תיעד את המקרה ואמר ל-ynet: "החוויה מזעזעת. בתור אבא לילדה שנולדה לפני הזמן אני סומך על בית החולים ומגלה פתאום מחדל כזה. הייתי המום. זה אמור להיות מקום סטרילי ונקי. התינוקת שלי נמצאת ביחידת המעבר שבה התינוקות צריכים שמירה של 24 שעות וצריכים טיפול צמוד, ביטחון, חום וטיפול נאות".

מכסים בניילון את יחידת המעבר ()
מכסים בניילון את יחידת המעבר

 


המחלקה, אחרי תיקון הדליפה ()
המחלקה, אחרי תיקון הדליפה

לדבריו, "הצוות הרפואי נהדר, האחיות נותנות כל כולן - אבל לטפל בתינוקייה כשחצי חדר מטפטף נשמע לי מוגזם. האחיות אומרות שזה קורה כל שנה, כלומר זה ידוע לבית החולים. זה מקומם, מדובר בתינוקות חסרי ישע. הכתובת על הקיר - מים עומדים, בקטריות, נגיפים. אלו תינוקות שרק נולדו ואין להם מערכת חיסונית של אדם בוגר".

 

שמואל מוסיף: "אותי זה מאוד קומם והרגיז. לא עצמתי עין בלילה כשידעתי שהיא שם במצב כזה. זה אחד מבתי החולים המובילים בארץ ואחת המחלקות הרגישות ביותר. היום למזלי זה כבר טופל, אבל דברים כאלה לא צריכים לקרות".

 

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי התקלה תוקנה וכי הם מתנצלים על חוסר הנוחות הזמני. בשיבא הדגישו כי הם נמצאים בעיצומה של תכנונה והקמתה של מחלקת ילודים ופגים חדשה "שתהיה הגדולה והחדשנית ביותר בישראל, לא רק מבחינת תשתיות אלא גם מבחינת ציוד רפואי, ויחד עם נבחרת הרופאים המובילה תעניק את הרפואה הטובה ביותר לכלל תושבי המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים