שתף קטע נבחר

עם החתולה: "שרדתי שבעה חודשים בלב ים"

בערב חג המולד חולצו באוקיינוס ההודי פולני והחתולה שלו, בסירה הרוסה. הוא סיפר שבמאי הם יצאו להפלגה מאיי קומורו לדרום אפריקה, ואז נסחפו

משמר החופים הצרפתי חילץ גבר שהיה על סירה באוקיינוס ההודי, שטוען ששרד שבעה חודשים בלב ים - עם החתולה שלו - אחרי שסירתו השבורה נסחפה.

 

זבגנייב רקט בן ה-54 סיפר שהוא יצא בחודש מאי מאיי קומורו - מול חופי מוזמביק – והפליג לדרום אפריקה. בהפלגה של יותר מאלפיים קילומטרים הוא היה עובר דרך מצר מוזמביק, דרך עמוסה עם זרמים חזקים מדי לסירה שלו – סירת הצלה של ספינת תענוגות.

רקט עם החתולה סמירה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רקט עם החתולה סמירה(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

במקום המסלול המתוכנן הוא נסחף ואותר ביום ראשון - ערב חג המולד - ליד האי הצרפתי ראוניון על ידי צוות שהיה על יאכטה. רקט סיפר שהוא והחתולה סמירה שרדו בזכות חצי מנת מרק סיני ליום, ודגים שהצליח רקט להעלות בחכתו.

 

גורם במשמר החופים הצרפתי מסר שהאביזרים שהיו בסירה נשברו בעקבות מזג האוויר הסוער, ולא הייתה לו דרך לתקשר עם משמר החופים. רקט עצמו סיפר על המסע: "נסחפנו לחופי סומליה, אז למלדיביים ואז לאינדונזיה. כמה פעמים ראיתי את היבשה אבל לא יכולתי להגיע אליה. ראיתי כמה ספינות, אבל לא הייתה לי סוללה ברדיו".

גוררים את הסירה לחוף (צילום: AFP, SOCIETE NATIONAL DE SAUVETAGE EN MER) (צילום: AFP, SOCIETE NATIONAL DE SAUVETAGE EN MER)
גוררים את הסירה לחוף(צילום: AFP, SOCIETE NATIONAL DE SAUVETAGE EN MER)
  

רקט אמר שהוא שוקל להישאר בראוניון, בזכות האזרחות האירופית שלו. "אני רוצה לחיות חיים נורמליים, למצוא עבודה. למה לא להישאר כאן?", הוא שאל.

 

מסעותיו של רקט החלו ב-2014, כשנסע להודו מביתו בארה"ב וקנה סירה – במטרה להפליג למולדתו פולין. הסירה נשברה זמן קצר אחרי שיצא מהנמל, בגלל בעיה בתורן.

 


פורסם לראשונה 27/12/2017 21:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רקט וסמירה על המזח
צילום: AFP
מומלצים