שתף קטע נבחר

מהפך בטהרן: נשים לא ייעצרו בגלל כיסוי ראש

צעד קטן לנשות איראן: משטרת הבירה הודיעה כי מעתה לא ייפתחו הליכים משפטיים נגד נשים שלא יכסו את ראשן בדיוק כפי שמורים חוקי הצניעות. אבל יש עוד כברת דרך לעשות: במקום זה הן יישלחו לסדנאות חינוך

משטרת טהרן הודיעה היום (ה') כי תחדל לעצור נשים שאינן נשמעות לקוד הלבוש האיראני, שנכפה עליהן מאז המהפכה האיסלאמית שהתחוללה ב-1979.

 

העיתון הרפורמיסטי "שארק" דיווח כי מפקד משטרת טהרן חוסיין רחימי אמר: "מי שאינן עומדות בקוד הלבוש האיסלאמי לא יילקחו עוד לתחנות המעצר ולא ייפתחו נגדן הליכים משפטיים".

לק על הציפורניים. נשות איראן דוחקות את הגבולות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לק על הציפורניים. נשות איראן דוחקות את הגבולות(צילום: רויטרס)

עם זאת, סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "תסנים" דיווחה כי מעתה ייאלצו במקום זאת הנשים המפירות את חוקי הלבוש להשתתף בשיעורים מיוחדים שתעביר המשטרה. לפי הדיווח הזה, הליכים משפטיים עדיין ייתכנו נגד מי שייתפסו מפירות שוב ושוב את החוק.

 

בטהרן לבדה קיימים יותר מ-100 מרכזי לימוד שבהם עוברים אזרחים הדרכות בענייני מוסר וצניעות. רחימי אמר כי 7,913 בני אדם כבר עברו השתלמויות בקורסים שפתחה המשטרה.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הנשים הצעירות והליברליות באיראן דוחקות זה שנים את גבולותיהם של חוקי הצניעות האיראניים. רבות מהן אינן מקפידות להדק את כיסויי הראש שלהן וצובעות בלק את ציפורניהן. גורמים שמרניים מותחים על כך ביקורת נוקבת.

בתור לקלפי בבחירות לנשיאות. נשים מכוסות מכף רגל ועד ראש (צילום: AP) (צילום: AP)
בתור לקלפי בבחירות לנשיאות. נשים מכוסות מכף רגל ועד ראש(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

אחרי שחסן רוחאני נבחר לנשיא איראן בשנת 2013 והבטיח רפורמות בתחומים כגון חופש הביטוי וזכויות האדם, הוא אמר כי אין זה תפקידה של המשטרה לאכוף את חוקי הדת: "שום שוטר לא יכול לומר שהוא עשה משהו כי אללה או הנביא אמרו לעשות זאת. ענייני דת רבים הם עניינים של אמונה פרטית", אמר ב-2015. דבריו עוררו ביקורת מצד אנשי דת שמרנים והמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי.

 

רק החודש הורחקה שחקנית כדורגל איראנית מהנבחרת של ארצה משום שפרסמה תמונות שבהן נראתה משחקת ללא כיסוי ראש בשווייץ. היא הגישה בקשה למקלט מדיני מחשש שבשובה לארצה תיכלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
רוחאני: "יש ענייני דת שהם עניין פרטי"
צילום: רויטרס
מומלצים