שתף קטע נבחר

טרגדיה בניו יורק: 12 בני אדם נספו בשריפה שפרצה בברונקס

בין ההרוגים בשריפה בבניין הסמוך לגן החיות בברוקנס גם תינוק כבן שנה. ראש העיר: "השריפה הקשה ביותר שראתה העיר זה שנים". עד ראייה: "שמעתי אישה צועקת 'אנחנו לכודים, הצילו!'"

 

 

12 בני אדם, בהם גם תינוק כבן שנה, נספו הלילה (ו') בשריפה שפרצה בבניין בן חמש קומות סמוך לגן החיות בברונקס, הרובע הצפוני של העיר ניו יורק בארצות הברית. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה.

 

טרגדיה ברובע הברונקס. ניו יורק, הלילה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
טרגדיה ברובע הברונקס. ניו יורק, הלילה(צילום: EPA)

ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר: "מדובר בשריפה הקשה ביותר שנראתה בעיר זה שנים רבות. משפחות התפרקו כאן בברונקס. אנשים נהרגו מגיל שנה ועד גיל 50". נציב הכיבוי העירוני הוסיף: "ליבנו יוצא אל כל מי שאיבד כאן אדם אהוב ואל כל מי שנלחם על חייו".

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

השריפה פרצה סמוך לשעה 19:00 (שעון ניו יורק) בקומה השלישית של הבניין. כ-170 כבאים הוזעקו למקום כדי לכבות את הלהבות ולטפל בפצועים ובדיירים שנמלטו מהבניין הבוער. הכבאים פעלו בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות ומים רבים ששימשו לכיבוי השריפה קפאו.

 

עד ראייה שהיה במקום סיפר ל"ניו יורק פוסט" שראה אב שרץ לעבר הבניין הבוער, אך לא נתנו לו להיכנס. "ראיתי אותו צועק 'התינוקות שלי מתים, התינוקות שלי מתים'", הוא הוסיף. אדם אחר תיאר: "העשן היה משוגע, אנשים צעקו 'צאו החוצה!'. שמעתי אישה אחת צועקת 'אנחנו לכודים, הצילו!".

 

אחד מדיירי הבניין, שגר בקומת הקרקע, סיפר כי ישן בזמן שהשריפה פרצה. לדבריו, הוא שמע אנשים צועקים "יש שריפה בבניין" ומיד יצא מהבית עם חלוק רחצה, מקטורן וסנדלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"משפחות התפרקו כאן בברונקס". זירת האירוע, הלילה
צילום: רויטרס
מומלצים