שתף קטע נבחר

רקטה התפוצצה באזור מועצת אשכול, איש לא נפגע

למרות האזהרות הישראליות, נמשך הירי מרצועת עזה. הערב נורתה רקטה והתפוצצה באזור מועצת אשכול. איש לא נפגע. לא נשמעה אזעקת צבע אדום. אתמול אמר ראש הממשלה כי "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי לעברנו"

הרקטה שהתפוצצה, הערב (צילום: ביטחון מ.א אשכול) (צילום: ביטחון מ.א אשכול)
הרקטה שהתפוצצה, הערב(צילום: ביטחון מ.א אשכול)

הירי מרצועת עזה נמשך גם הערב (יום ב'). רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, ואותרה סמוך לכביש. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

 

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר אותרה נפילת רקטה באחד מיישובי הנגב המערבי. כוחות משטרה בהם חבלן המשטרה בדרכם למקום לטיפול בנפל. ככל הידוע עד כה לא נגרם נזק ואין נפגעים".

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי לעברנו משטח רצועת עזה. מאז שהשמדנו את מנהרת הטרור שחדרה לשטחנו לפני כמה שבועות, צה"ל תקף כ-40 יעדים של החמאס, כולל תקיפה נוספת של חיל האוויר".

 

ביום שישי האחרון נורתה רקטה מרצועת עזה לכיוון יישובי המועצה האזורית שער הנגב. אזעקת צבע אדום נשמעה, וכעבור זמן קצר פגעה הרקטה במבנה במועצה האזורית שער הנגב. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות נוספות.

 

האזעקה נשמעה במהלך טקס שנערך בכפר עזה לציון יום הולדתו ה-24 של סמ"ר אורון שאול ז"ל. עם הישמע האזעקה נשכבו הנוכחים על הקרקע ונשמעו קולות פיצוץ. אחרים, בהם אמו של אורון, זהבה שאול, תועדו רצים למרחב מוגן.

מתגוננים בזמן הטקס לציון יום הולדתו של שאול ז"ל (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
מתגוננים בזמן הטקס לציון יום הולדתו של שאול ז"ל(צילום: רועי עידן)

יירוט הרקטה בעוטף עזה ביום שישי (צילום: ניב משה) (צילום: ניב משה)
יירוט הרקטה בעוטף עזה ביום שישי(צילום: ניב משה)

הנזק שנגרם בעוטף עזה מהירי ביום שישי (צילום: ידידיה הרוש, TPS) (צילום: ידידיה הרוש, TPS)
הנזק שנגרם בעוטף עזה מהירי ביום שישי(צילום: ידידיה הרוש, TPS)

רקטה שהתפוצצה בעוטף עזה, לפני כשבועיים  (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
רקטה שהתפוצצה בעוטף עזה, לפני כשבועיים (צילום: דוברות המשטרה)

 

מיד לאחר הישמע האזעקה מקורות בעזה דיווחו על ירי טנקים של צה"ל לאורך הגבול. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יומיים לאחר מכן עמדת תצפית השייכת לחמאס בדרום רצועת עזה. בעקבות התקיפה מסר דובר צה"ל בהודעה חריגה כי "הירי החמור ביום שישי הוכיח שוב שאיראן, באמצעות ארגוני טרור סוררים וקיצונים, פועלת לדרדור המצב האזורי, משחקת בחייהם של תושבי עזה ועשויה להוביל את הרצועה להסלמה לאחר שנות שקט ביטחוני".

 

צה"ל אמר כי "על חמאס מוטלת האחריות המלאה למצב והשלכותיו", למרות שלא תקף מטרות משמעותיות של חמאס מיד לאחר שיגור הרקטות. בצה"ל הסבירו כי שיקולים מבצעיים ומודיעיניים לצד הערכות מצב עדכניות מובילות למועדי תקיפת תגובה שונים מבדרך כלל.

 

לפני כשבועיים נורתה מהרצועה רקטה והתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון. היא פגעה בבית באחד מיישובי הסביבה. נגרם נזק לבית ולמכונית. רקטה נוספת שנורתה התפוצצה בשטח פתוח ביישוב סמוך. כמה ימים לפני כן נפלה רקטה בבית בשטח הרצועה, בבית חאנון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ביטחון מ.א אשכול
הרקטה שהתפוצצה באזור מועצת אשכול
צילום: ביטחון מ.א אשכול
מומלצים