שתף קטע נבחר

טראמפ לקים: "הכפתור לשיגור נשק גרעיני שלי גדול יותר"

פחות מיממה אחרי שדרום קוריאה הציעה להתחיל בשיחות עם הצפון, נשיא ארה"ב שוב מצייץ בטוויטר נגד השליט הצפון קוריאני: "שמישהו מהמשטר המורעב שלו יודיע לו שגם לי יש כפתור גרעיני"

 

 

נשיא ארה"ב במלחמת טוויטר נגד שליט צפון קוריאה. "מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הצהיר כעת ש'הכפתור הגרעיני נמצא תמיד על שולחנו'", כתב הלילה (יום ד') הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בטוויטר. "אולי מישהו מהמשטר המורעב שלו יודיע לו בבקשה שגם לי יש כפתור גרעיני, אבל הוא כפתור הרבה יותר גדול ויותר עוצמתי משלו, והכפתור שלי עובד".

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ(צילום: רויטרס)

קים הצהיר במהלך נאום שנשא לכבוד השנה החדשה ביום שני כי ארצות הברית לעולם לא תוכל לפתוח במלחמה נגד ארצו וכי צפון קוריאה פיתחה את היכולת לפגוע בכל שטח ארצות הברית עם הנשק הגרעיני שלה. קים אמר בנאום הטלוויזיוני השנתי לרגל השנה החדשה כי מדינתו הגיעה ל"הישג היסטורי" כשהשלימה את כוחותיה הגרעיניים. הוא הוסיף: "כל ארצות הברית נמצאת בטווח נשקינו הגרעיניים, הכפתור לשיגור הנשק נמצא תמיד על שולחני". לדבריו, "זוהי המציאות, זה לא איום".

 

אתמול הציעה דרום קוריאה לקיים שיחות עם שכנתה מצפון בשבוע הבא. לפי גורם בממשלת הדרום, השיחות, שיתקיימו על פי ההצעה בדרג הגבוה, יעסקו בשיפור היחסים הכלכליים בין המדינות ובשיתוף פעולה לקראת אולימפיאדת החורף שתתקיים בחודש הבא בעיר פיונגצ'אנג שבדרום קוריאה.

 

במחלקת המדינה האמריקנית הגיבו לשיחות בין השכנות ומסרו: "אם הדרום והצפון רוצים לדבר, זו בחירה שלהם. אנו בספק רב שנשחק תפקיד בשיחות הללו". עוד נמסר כי "יכול להיות שקים ג'ונג און מנסה לתקוע טריז בין ארה"ב לדרום קוריאה, אך זה לא יקרה".

 

הנשיא טראמפ צייץ אתמול כי "סנקציות ולחצים 'אחרים' התחילו להשפיע בצורה ניכרת על צפון קוריאה. איש הטילים רוצה לדבר עם דרום קוריאה בפעם הראשונה - אולי מדובר בחדשות טובות, ואולי לא. נחכה ונראה".

צופים בנאום קים ג'ונג און (צילום: AP) (צילום: AP)
צופים בנאום קים ג'ונג און(צילום: AP)

 

 

בנאומו השבוע אמר עוד קים: "השנה אנחנו נתמקד בייצור המוני של ראשי נפץ גרעיניים וטילים בליסטיים לשיגור מבצעי", הוסיף קים. "כלי הנשק ישמשו אותנו אם ביטחוננו יעמוד בפני איום". צפון קוריאה ניסתה בשנה החולפת טילים בליסטיים בין-יבשתיים וביצעה בחודש ספטמבר האחרון את הניסוי השישי והעוצמתי ביותר שלה עד כה בנשק גרעיני. הניסוי בוצע אל מול הסנקציות שהוטלו עליה וההצהרות מצד הקהילה הבינלאומית נגד

המהלך, והעלה חששות לעימות חדש בחצי האי הקוריאני.

 

למרות המתחים שגאו בשנה האחרונה עם כל ניסוי שביצעה צפון קוריאה, קים אמר בנאומו כי זה הכרחי לצמצם את המתח הצבאי בחצי האי ולשפר את היחסים עם השכנה מדרום. קים הוסיף כי "הדרך לדו-שיח פתוחה" והודיע כי ישקול לשלוח משלחת צפון קוריאנית לאולימפיאדת החורף שתתקיים במדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, רויטרס
קים וטראמפ
צילום: AFP, רויטרס
מומלצים