שתף קטע נבחר

בהלה בהוואי: התרעת שווא על מתקפת טילים

בהודעות לסלולרים הזהירו הרשויות את התושבים מטיל בליסטי וקראו להם לתפוס מחסה בהקדם: "זה לא תרגיל". לא ברור מה גרם לתקלה

הוואי הרגיעה אמש (יום שבת) את התושבים המבוהלים שקיבלו הודעה על איום של טיל בליסטי, ומסרה שמדובר בהתרעת שווא.

הודעת הטקסט שנשלחה לטלפונים הניידים ()
הודעת הטקסט שנשלחה לטלפונים הניידים

בהודעת טקסט לטלפון הסלולרי ב-08:07 (שעון מקומי) נמסר שהאיום "מגיע להוואי", והתושבים התבקשו למצוא במהרה מחסה. "זה לא תרגיל", נכתב בהודעה המלחיצה. רק אחרי כ-20 דקות של בהלה הבהירו הרשויות בהוואי שמדובר בהתרעת שווא. "זו טעות אנוש", אמר הסנאטור של הוואי, בריאן שץ.

בדצמבר: הוואי חידשה את ניסויי הצופרים (צילום: AP) (צילום: AP)
בדצמבר: הוואי חידשה את ניסויי הצופרים(צילום: AP)
 

ריצ'רד רפוזה, דובר סוכנות החירום בהוואי, מסר כי לא ברור מה גרם לתקלה. בפיקוד הפאסיפי של צבא ארה"ב הבהירו כי "לא זוהה שום איום של טיל בליסטי" באזור הוואי. ההודעה נשלחה על ידי מערכת הודעות החירום הלאומית, שנועדה לאפשר לממשל האמריקני להזהיר את התושבים מאיום מיידי.

 

לאור המתיחות הגדולה בין ארה"ב לצפון קוריאה, שטוענת שהטילים שלה מסוגלים להגיע לכל נקודה בארה"ב, חידשה לאחרונה הוואי את ניסויי הצופרים החודשיים שלה מימי המלחמה הקרה, שנועדו להתריע ממתקפה גרעינית.

 

אחד התושבים המבוהלים אמש בהוואי היה ג'יימס מלפיט, בעלי מספרה בהונולולו, שהודיע ללקוחותיו שהתורים מבוטלים ושהחנות תהיה היום סגורה. הוא אמר שהוא עדיין היה במיטה כשהטלפון שלו "השתגע". הוא חשב שמדובר בהתרעת צונאמי. "התעוררתי וראיתי אזהרת טילים וחשבתי לעצמי – 'לא יכול להיות, זה לא קורה היום", הוא מספר.

פורסם לראשונה 13/01/2018 20:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לתפוס מחסה מיד. זה לא תרגיל"
מומלצים