שתף קטע נבחר

הסכסוך הוביל לדריסה מכוונת: תושב הצפון מואשם בהריגת ילד

לפני כשלושה שבועות נדרס למוות אחמד גריפאת בן ה-10 בזרזיר. קרוב משפחתו שריף (42) מואשם בהריגה ובהפקרה לאחר שדהר במכוון עם רכבו לעבר קהל אנשים מחוץ לבית קרוב משפחה אחר, שעמו היה מסוכסך, ודרס למוות את הילד

 

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שריף גריפאת, תושב זרזיר כבן 42, בגין הריגתו של אחמד מוסא גריפאת בן ה-10 לאחר שפגע בו עם מכוניתו. גריפאת, שהוא קרוב משפחתו של הילד שנהרג, מואשם גם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה ועבירות נוספות.

 

מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין ליז קדמון ועדית שדה עולה כי על רקע סכסוך שהתגלע בין משפחת הנאשם למשפחה אחרת בחודש נובמבר, הגיע שריף עם רכבו ודהר במהירות לעבר בית של אחד מקרובי המשפחה שאיתם הוא מסוכסך, שם עמדו באותה עת אנשים רבים.

 

מכתב האישום עולה כי הנאשם הבחין באנשים ואז הסיט את רכבו לעברם ופגע עם רכבו בילד, שהועף למרחק וספג פציעות אנושות שגרמו למותו. בדריסה נפגעו שני אנשים נוספים שנפצעו. גריפאת גם נסע מהמקום ולא הזעיק עזרה.

הילד שנדרס למוות ()
הילד שנדרס למוות

הנאשם שריף גריפאת ()
הנאשם שריף גריפאת

האירוע לפני כשלושה שבועות החל בכלל בעקבות קטטה אלימה בין בני משפחה מזרזיר על רקע הבחירות לרשויות המקומיות. בין הנוכחים היה גם הילד אחמד. למקום הגיעו מצוידים בנשק גם עודאי ותאופיק גריפאת, בני 18 ו-20 בהתאמה. עודאי ירה לעבר המתקהלים והעוברים והשבים הצליחו לקחת ממנו את הנשק ולמנוע פגיעה בחפים מפשע. אלא שתאופיק הצליח להשיג בחזרה את הנשק והשניים נמלטו.

שני קרובי המשפחה הנוספים שעומדים לדין וירו לעבר המתקהלים לפני הדריסה ()
שני קרובי המשפחה הנוספים שעומדים לדין וירו לעבר המתקהלים לפני הדריסה

עו"ד משה גלעד ()
עו"ד משה גלעד
גם נגד השניים הוגש כתב אישום בגין הירי שביצעו במקום שבו נדרס הילד והפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

 

במשטרה אמרו כי "בימים אלה בהם מתחילים ההכנות לקראת הבחירות לרשויות המקומיות משטרת ישראל קוראת לציבור לכבד את ההליך הדמוקרטי ולא לנהוג באלימות ושחיתות".

 

עורך דין משה גלעד שמייצג את משפחת המנוח אמר: "המשפחה מאוכזבת שלא הוגש כתב אישום בגין רצח, שכן מדובר באדם שלאחר ויכוח מילולי הלך ולקח את רכבו ולאחר מחשבה רואים בבירור שהוא מסתער ממרחק לעבר קבוצת אנשים והכוונה לקטול ברורה לכל אחד".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים