שתף קטע נבחר

קולות של תרנגולת ו"יאללה, החוצה": צפו בעימות בין חזן לטיבי במליאה

ח"כ טיבי שימש יו"ר הישיבה כשחזן עלה לדוכן הנואמים. משחרג זמנו התבקש לרדת, אך אז פרץ ויכוח סוער בין השניים. "אדוני תומך הטרור, אתה לא תשתיק אותי", אמר חזן בזמן שלווה החוצה על ידי סדרנים ועשה קולות של תרנגולת. טיבי השיב בערבית: "תעוף מכאן, יאללה יאללה"

 

 

 

הרוחות סערו אתמול בערב (יום ב') במליאת הכנסת, ועימות קולני פרץ בין ח"כ אורן חזן (הליכוד) לבין ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) – שבסיומו אף הורד חזן מהדוכן על ידי הסדרנים והוצא מהמליאה, זאת לאחר שהוזהר בשלוש קריאות. צפו בעימות בין חברי הכנסת בלב המליאה.

 

הוויכוח בין השניים התפתח לאחר שח"כ חזן עלה לדוכן הנואמים לדבר ברשות בטרם הצבעה על הצעת חוק פרטית שעלתה לדיון. ח"כ טיבי, ששימש יו"ר הישיבה באותה העת, שם לב כי חזן עבר את מכסת הדקות שהוקצו לו לצורך הנאום, וביקש ממנו לרדת מהדוכן.

חזן על הדוכן. "אתה לא תשתיק אותי" (צילום: ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
חזן על הדוכן. "אתה לא תשתיק אותי"(צילום: ערוץ הכנסת)

"אקלב, יאללה יאללה". טיבי כיו"ר הישיבה (צילום: ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
"אקלב, יאללה יאללה". טיבי כיו"ר הישיבה(צילום: ערוץ הכנסת)

 (צילום: ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)

 (צילום: ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)
 

מרגע זה התלהטו היצרים בין השניים וחזן סירב לרדת מהדוכן. הוא הניף אצבע לעבר טיבי ואמר: "ככה נראה פחד". הוא חזר על המשפט כמה פעמים עד שטיבי קרא לסדרנים שיורידו את חזן מהדוכן.

 

חזן המשיך את דבריו: "אדוני תומך הטרור, אתה לא תשתיק אותי". בשלב זה איבד טיבי את הסבלנות ופנה לעמיתו בערבית: "'אקלב' (בסלנג: תעוף מכאן), יאללה, יאללה".

 

הסדרנים שהוזעקו למקום הורידו מהדוכן את חזן, תוך שהוא ממשיך לפנות לטיבי בתנועות ובקולות של תרנגולת: "אוי אוי אוי. מברבר את עצמו לדעת". טיבי מצדו המשיך וביקש להוציא את חזן מהאולם לאחר שהזהיר אותו בשלוש קריאות: "נא להוציא אותו. חצוף".

 

"את המילים האלה תגיד לחברים המחבלים שלך", הוסיף חזן. טיבי המשיך ואמר "יאללה, בארה" (יאללה, החוצה), והבהיר לחזן כי יישאר מחוץ לישיבה עד לסוף סדר היום ויחזור רק להצבעות.


פורסם לראשונה 15/01/2018 22:58

 

בהכנת הכתבה השתתף חסן שעלאן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
חזן נאלץ לרדת מהדוכן והתעמת עם טיבי
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים