שתף קטע נבחר

נער התחזה לראש ה-CIA והשיג מסמכים מסווגים

קיין גמבל התחזה לבכירים אמריקנים בשיחות למוקדים טלפוניים, קיבל סיסמאות ופרץ למיילים ולמכשירים שלהם. הנער הבריטי, שנחשף למסמכים על פעילות מודיעינית באיראן, טען שהמניע היה סיוע לפלסטינים

מחדרו באנגליה הצליח נער בן 15 להשיג גישה לאמצעי תקשורת של בכירים במערך הביטחון והמודיעין של ארה"ב, כולל של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן. קיין גמבל, היום בן 18, התחזה לאנשי הביטחון האמריקנים והשיג מידע רגיש במיוחד.

 

"קיין גמבל השיג גישה לחשבונות התקשורת של כמה בכירים במודיעין האמריקני ושל עובדי ממשל", אמר אתמול (יום ו') התובע ג'ון לויד ג'ונס בבית המשפט אולד ביילי. "הוא גם קיבל גישה לרשתות של סוכנויות מודיעין ואכיפת חוק בארה"ב".

ג'ון ברנן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ג'ון ברנן(צילום: רויטרס)
  

גמבל הודה בעשרה אישומים שביצע בין יוני 2015 לפברואר ל-2016, וממתין לגזר דינו. הוא הקים את קבוצת CWA הפרו-פלסטינית, שהשתמשה ב"הנדסה חברתית" ותמרנה מוקדים טלפוניים כדי שיחשפו בפניהם מידע סודי - שאותו ניצלו.


 

גמבל התחזה לברנן בשיחות לחברות Verizon ו-AOL, למרות שבאחד הניסיונות הוא כשל בשאלת אבטחה כשנשאל על חיית המחמד הראשונה של ברנן. הוא השיג סיסמאות לחשבונות של הגורמים האמריקנים, בהם כמה מסמכים רגישים מהמייל הפרטי של ברנן - כולל מידע על פעילות צבאית מודיעינית באיראן ואפגניסטן.

 

"זה גם נראה שהוא הצליח להשיג גישה ל-iCloud של ברנן", אמר התובע בבית המשפט. בנוסף גמבל התקשר ל-AOL, איפס סיסמא והשתלט על האייפד של רעייתו של ראש ה-CIA לשעבר.

 

הודעה בטלוויזיה של השר האמריקני: "אתם בבעלותי"

יעד אחר של גמבל היה ג'ה ג'ונסון, לשעבר מזכיר המחלקה לביטחון המולדת. גמבל התקשר למספר הטלפון שלו, ולרעייתו של ג'ונסון הוא השאיר הודעה קולית שבה שאל "אני מפחיד אותך?". גמבל הצליח גם להקרין הודעה בטלוויזיה של משפחת ג'ונסון שבה הצהיר: "אתם בבעלותי".

 

אחרים שנפגעו מגמבל הם אבריל היינס, לשעבר סגנית היועצת של ברק אובמה לביטחון לאומי, יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר לטכנולוגיה ומדעים ג'ון הולדרן וסוכנת ה-FBI איימי הס.

 

גמבל השיג מידע נרחב ובלתי מורשה לרשת של משרד המשפטים האמריקני, והצליח להשיג גשה למסמכים של תיקים משפטיים. הנער הבריטי מסר חלק מהמידע שהשיג לאתר ההדלפות ויקיליקס, והתרברב שיש לו רשימה של כל עובדי המחלקה לביטחון המולדת.

 

בבית המשפט נשמעו דבריו של הרופא סטפן דיוויס, שמעריך שגמבל נמצא על הקשת האוטיסטית ולכן לא היה מודע לחלוטין להשלכות. "הוא נמצא רוב החיים בחדר שלו, גולש באינטרנט, ומשם הוא מקבל רמזים. יש לו הבנה של 'שחור ולבן' לגבי מה שקורה. הוא מתייחס לזה כמשחק וידאו עם אלילים ורעים. הוא מנסה לתקן את מה שהוא רואה כחוסר צדק".

 

מומחה אחר, פיליפ ג'וזף, אמר שהוא מטיל ספק בכך שגמבל סובל מאוטיזם. "הוא נמצא בגבול של הקשת האוטיסטית, אם בכלל", אמר ג'וזף. גמבל נעצר בביתו ב-9 בפברואר אשתקד לבקשת ה-FBI. הוא טען שהמניע שלו היה סיוע לפלסטינים, ומדיניות אמריקנית של "רצח חפים מפשע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן
צילום: רויטרס
מומלצים