שתף קטע נבחר

שקד: "את הבלגן אפשר לעשות מול משרד היועמ"ש"

יום אחרי העימות מחוץ לבית הכנסת בפתח תקווה, חזרה שרת המשפטים בריאיון לאולפן ynet על דבריה החריפים בגנות המפגינים נגד היועץ המשפטי מנדלבליט: "הם גרמו לו להימנע מאמירת קדיש על אמו, שוקלת חקיקה אבל לא רוצה להגיע לשם"

 

שרת המשפטים איילת שקד שבה ותקפה הבוקר (יום א') את קבוצת המוחים שנטען כלפיה כי מנעה אמש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשאת תפילה לעילוי נשמת אמו בבית הכנסת שלו בפתח תקווה. אחרי שכינתה כבר אתמול את האקט של קבוצת המחאה "בריונות אלימה", אמרה הבוקר שקד בריאיון לאולפן ynet כי "יש מין אווירת שיסוי כזאת שגם הכול מותר ופשוט צריך להציב גבולות".

 

לפי הדיווח מבית הכנסת "ניגוני חיים" בפתח תקווה, שבסביבתו התרחש העימות, כמה מהמתפללים יצאו החוצה כדי לשאת את "ברכת הלבנה" ובעת שהיועץ המשפטי מנדלבליט יצא לומר קדיש על אמו, צעקו לעברו המוחים "הרסתם לנו את המדינה". במקום התפתח עימות מילוי בין אחד המתפללים לכמה מהמוחים. המתפלל מצדו הביע את מורת רוחו על כך שהמחאה נערכה טרם צאת השבת. מנדלבליט, כך נטען, ספג קריאות גנאי ונחלץ מהזירה באמצעות מאבטח של משרד המשפטים.

 

המחאה מול בית הכנסת בפתח תקווה, אמש (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון) (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)
המחאה מול בית הכנסת בפתח תקווה, אמש(צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)

 (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון) (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)
(צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)

 (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון) (צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)
(צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון)

שרת המשפטים שקד אמרה כי "אני חושבת שאני התבלבלו. זכות המחאה היא מאוד חשובה במדינה דמוקרטית, וגם זכות ההפגנה, אבל לא צריך לרדוף אחרי אנשי ציבור ונבחרי ציבור ולחדור להם לפרטיות ולחיים האישיים. שוחחתי אתמול עם היועץ המשפטי לממשלה. המפגינים האלה, למרות מה שהם יגידו, צילמו אותו עוד לפני שהשבת יצאה ועובדה שהם גרמו לו שהוא לא יוכל להגיד קדיש על אמו. זו השורה התחתונה וזה קו אדום שנחצה. זו הטרדה קשה וצריך לשים לזה סוף".

 

מה הצעדים שאתם יכולים לנקוט?

"אני כרגע שוקלת אם צריך לעשות משהו בחקיקה, אבל אני לא רוצה להגיע לשם. אני חושבת שהמחאה הציבורית נגד הצעד המחפיר הזה היא החשובה, ועובדה ששמענו קולות מכל הקשת הפוליטית. זה היה ברור שהצעד הזה הוא לא לגיטימי, ואני מקווה שזה מה שישים לזה סוף. ביום חמישי הייתי בשכונת שפירא בתל אביב וניגשו אליי חבורת אנרכיסטים שצעקו 'רוצחת', זרקו לי טלפונים בפרצוף, וכמה שזה נורא, אתם יודעים, לפחות זה היה בשעת העבודה. כאן עשו את זה בזמן הפרטי של היועץ המשפטי לממשלה עם המשפחה שלו, בזמן שהוא התפלל ובזמן שהוא התייחד עם זכר אמו - וזה דבר שלא ייעשה".

שרת המשפטים שקד (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
שרת המשפטים שקד(צילום: אוהד צויגנברג)

-המפגינים אומרים "עשינו הבדלה אלטרנטיבית והוא ברח לא בגללנו"

"יש ליועץ המשפטי משרד, שיפגינו מול המשרד. יש פסק דין מאוד ברור של בג"ץ שגם לנבחר ציבור או לעובד ציבור מגיע שיהיו חיים פרטיים ושאסור להפגין ליד הבית שלו, אלא צריך להפגין במרחק מהבית שלו וצריך לדעת לכבד את זה. לא צריך למנוע מעובד ציבור לקיים את חייו הפרטיים וגם לא צריך להפחיד את ילדיו. אתם צריכים להבין, ההפגנות האלה ליד הבתים, שהפכו לעניין שבשגרה, גם מפחידים את הילדים".

 

שקד אמרה עוד: "אני חושבת שדווקא השיח הציבורי זה המקום לפתור את הבעיה הזאת, והמשטרה צריכה לאכוף את פסק הדין של בית המשפט העליון ובאמת לא לתת להפגין ליד בתים במרחק של כמה מאות מטרים מבתים. צריך כן לדבר על הפגנות שצריכות להיעשות מול המשרדים. יש לכולנו משרדים, צריך להפגין שם. תאמין לי, עם קצת יצירתיות אפשר לעשות שם הרבה בלגן, שיבואו לעשות שם את הבלגן".

 

השר יובל שטייניץ אמר הבוקר לפני ישיבת הממשלה: "מה שראינו אתמול בלילה זה טרור פשוטו כמשמעו. אני חושב שאסור לאפשר את זה. הפגנות הן לא כלי לשבש את חייו של איש ציבור ומשפחתו. הפעלת טרור וטרטור לא ולא. מי שפוגע באפשרות של נבחר ציבור להגיד קדיש על אמו זו עבירה פלילית, זה סוג של אלימות".

 

בהכנת הידיעה השתתפה עדי רוזנברג
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון
המוחים נגד מנדלבליט
צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון
מומלצים