שתף קטע נבחר

הנציג לשעבר של אברג'יל ביפן מעיד נגדו: "עברתי מגניבת בננות לסחר באקסטזי"

הוא היה פעיל מרכזי בארגון של יצחק אברג'יל. אחרי שנדקר ביפן על ידי אחד מחבריו, החליט לחצות קווים. סיפור חייו הפליליים של אחד מששת עדי המדינה בפרשה 512 שטלטלה את ארגוני הפשיעה בארץ

"מגיל 29 ביצעתי עבירות פליליות שקשורות לסמים וכרטיסי אשראי. גם נתתי שוחד לקציני צבא בחיל הים ופקחים בחברת חשמל כשהייתי קבלן. אני נזכר שכשהייתי ילד גם גנבתי בננות". בבית המשפט המחוזי בתל אביב נערך אתמול (א') דיון נוסף במשפט בפרשה 512, שבו מואשמים בכירי עולם הפשע בשורת עבירות חמורות. במרכז הדיון: עד המדינה החמישי מתוך שישה שחצו את הקווים ופורשים במהלך המשפט את כל הידוע להם על מקרי אלימות שהתרחשו בעשור האחרון בארץ ובחו"ל.

 

העד, שלפי הפרקליטות היה פעיל מרכזי בארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל (אחד הנאשמים בפרשה), סיפר במהלך הדיון על המידע שמסר לרשויות בארה"ב בנוגע לפטרונו לשעבר ועל ניסיון חיסולו ביפן - אקט שהוביל אותו לדבריו לעבור צד ולהפוך לעד מדינה נגד הארגון.

הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל(צילום: מוטי קמחי)

לפי כתב האישום, בין עד המדינה ונאשם בשם משה מלול קיים קשר קרוב ארוך בשנים. ב-2006 החליטו אנשיו של אברג'יל שעד המדינה יטוס ליפן על מנת להשתלט על חלקו של מלול בעסקאות הסמים שם. סכסוך שהתרחש ביפן הוביל את עד המדינה ומעורבים נוספים לפגוע בחבר בארגון, אולם בסופו של דבר העד הוא זה שנדקר והושאר מתבוסס בדמו ברחוב. עד המדינה ששרד לא שכח את ניסיון החיסול ובעקבות כך הפך לאויבם המר של אברג'יל ומלול.

 

עוד בטרם עד המדינה החל להעיד, ניכר בדיון הדם הרע בינו לנאשם משה מלול שהתפרץ לעברו: "תגיד להם את האמת, שבאת לרצוח אותי פעמיים, שסחטת. תגיד את האמת יא סמרטוט, יא שטן".

 

עד המדינה הגיב: "אחרי ניסיון החיסול שלי על ידי ארגון אברג'יל ב-2006, פניתי מיוזמתי לאמריקנים מתוך צורך להגן עליי ועל בני משפחתי. בעקבות שיתוף פעולה עם השלטונות האמריקניים - הם ביקשו ממני ליצור קשר עם משטרת ישראל ולשתף אותם על הארגון של אברג'יל. נפגשתי עם נציג המשטרה בחו"ל, דיברנו, הוא הבטיח לי טיוטת הסכם 'עד מדינה'. כשזו לא הגיעה נלחצתי, הבנתי שהפללתי את עצמי".

 

העד הוסיף: "האמריקנים לא הבטיחו לי דבר בכתב למעט זה שאם אשתף פעולה הם יבדקו אפשרות להכניס אותי לתוכנית להגנת עדים האמריקנית, לקראת חתימה על תצהירים ב-2008 שקשורים לתיק ההסגרה של אברג'יל (לארצות הברית, שם הורשע בעבר. ג"מ). בהסכם עד המדינה בישראל הוסכם שאקבל 15 אלף דולר, ובהמשך 40 אלף דולר".

 

בהמשך שיתף העד כיצד נכנס לתחום עסקי הברחת סמי אקסטזי עם משה מלול. לדבריו, "נסעתי לאמסטרדם, ביקשתי כסף מאדם שהיה חייב למלול על סמים. הוא נתן לי 10 אלף דולר במזומן, ביקש ממני להתלוות אליו לרכב. שם קיבלתי ממנו 30 אלף כדורי אקסטזי. זו הפעם הראשונה שראיתי כדורים כאלו. קיבלנו כתובת בקנדה והוצאנו משלוח של כדורי אקסטזי תמורת כסף. מאז משה מלול התחיל לספק כתובות בארה"ב והיינו שולחים להם כדורי אקסטזי מהולנד ובלגיה. בשנת 2000 נעצרתי עם 160 אלף כדורי אקסטזי, אקדח ו-240 אלף דולר במזומן באמסטרדם עם מספר סוחרי סמים, נשפטתי לארבע שנים בכלא בהולנד, אבל בבית הסוהר המשכתי לעסוק בסחר בסמים. ב-2001 שלחנו 1.2 מליון כדורי אקסטזי".

 

"שקשק לו אקדח בצוואר"

העד סיפר גם כיצד השתתף בחטיפת אדם: "נוכל מיבנה הונה אדם שאני ומלול הכרנו. בתגובה תכננו לחטוף אותו. בנסיעה בצומת קפצנו לרכבו והצמדנו לו מברגים לצוואר. לקחנו אותו לבית לא בנוי בבאקה אל-גרבייה. קשרנו לו את הידיים והרגליים, הרבצנו לו. לקחנו את חפירה, עשינו לו בור והשלכנו אותו קשור לשם. חברי שם אותו על הברכיים ושקשק לו אקדח בצוואר. הוא לא רצה לדבר מי השותף שלו. כשאני בנסיעה קיבלתי שיחת טלפון מאדם שאמר שמשה מלול הגיע ודוקר את הנוכל בכל חלקי גופו והוא פוחד שיהרוג אותו. נסעתי לשם. הוא היה מונח על הרצפה. חשבתי שמת, היה סביב קצת דם. מלול דיבר מעליו עם מקל וצעק עליו. לבסוף הוא שוכנע לדבר ומסר את שם השותף שלו".

 

בהמשך סיפר העד על תוכנית להבריח סמים בסירות מרוץ ממרוקו לספרד: "אחד החברים המרוקנים שלי שישב איתי בבית הסוהר בהולנד הוא ממשפחה רצינית - מעבירים חשיש ממרוקו, על תקן חודשי, בסירות מהירות ומשאיות ממרוקו לספרד. נאמר לי על ידי חבר בארגון אברג'יל שיש משלוח של 800 קילו קוקאין בדרום אמריקה והם מחפשים דרך להעבירו לאירופה. הצעתי בגלל קשריי שישלחו את הסמים למרוקו, ושם הם יעבירו בבטחה את כמויות הקוקאין בסירות מהירות לאירופה. חבר הארגון אמר שזה רעיון טוב. המרוקאים רצו 35% אחוז וכל משלוח לא פחות ממאה קילו". לבסוף נסע העד למרוקו לפגישה, אבל לדבריו התכנון לא צלח.

 

אברג'יל: "בשביל מה ההצגה הזאתי?"

הנאשמים מכחישים את המיוחס להם. עו"ד דניאל כפיר, שמייצג את משה מלול, אמר בדיון: "עד המדינה חתם על שני הסכמים: הסכם בארצות הברית והסכם עם הרשויות בישראל. אי אפשר לנהל תיק שחצי מחומר הראיות האמריקני מוסתר מההגנה".

 

 גם יצחק אברג'יל אמר דברים דומים: "ערימות של דפים היו שנשפטתי באמריקה, תביאו את הדפים הללו! אם אתם לא רוצים והגזר דין כבר חתום בשביל מה ההצגה הזאתי?. את (השופטת. ג"מ) לא רוצה שיהיה צדק".

 

התיק מנוהל על ידי פרקליטות מחוז תל אביב ומרכז בראשות עו"ד ניסים מירום. את אברג'יל מייצג עו"ד שמשון וייס מהסנגוריה הציבורית. את יתר הנאשמים מייצגים בין היתר עורכי הדין יניב שגב, קובי בן שעיה, אבי כהן, רצון דרחי, משה יוחאי, ליאור שטלצר ואליקה לוין.

פורסם לראשונה 28/01/2018 23:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
יצחק אברג'יל
צילום: מוטי קמחי
מומלצים