שתף קטע נבחר

הסטירה למורה: קוצרה בשעה השביתה בבתי הספר בירושלים

השביתה בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים תסתיים היום בתשע בבוקר, ואז תתקיים שעת הסברה בכל מוסדות החינוך בבירה. יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד: "תשומת הלב הציבורית עולה, מקווים שמספר מקרי האלימות יפחת"

 

 

השביתה קוצרה בשעה: בית הדין לעבודה בירושלים קבע הלילה (יום ב') כי השביתה המתוכננת במוסדות החינוך בבירה, פרט לתיכונים, תסתיים היום בשעה 9 בבוקר. מאותה שעה תתקיים שעת הסברה בכל מוסדות החינוך בעיר. כל זאת, בעקבות תקיפת מורה לאנגלית במהלך יום שישי האחרון.

 

אמש הגיש ארגון ההורים העירוני בירושלים בקשה לצו מניעה לשביתת הסתדרות המורים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים למשך שעתיים. בית הדין לעבודה כאמור החליט כי השביתה לא תימשך עד 10 בבוקר, אלא עד 9 - ואז תתקיים שעת ההסברה. במוסדות החינוך המיוחד וכיתות תקשורת יתקיימו לימודים כרגיל.

מתוך הסרטון ()
מתוך הסרטון

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הגיבה להחלטת בית הדין: "ההחלטה שהושגה משפרת את האפקט שניסינו לייצר. קיבלנו יותר ממה שביקשנו. אקט המחאה קיבל חותמת של בית הדין - בנוסף לשביתה של שעה, נקיים אסיפות הסברה בנושא אלימות כלפי עובדי הוראה. בנוסף, דרשנו כי יוכרז חודש נגד אלימות במוסדות חינוך ויוקם צוות משותף למניעת אלימות של משרד החינוך והרשות המקומית. הצוותים יוקמו בכל מחוז ויהוו גוף לטיפול בתלונות נגד אלימות. תשומת הלב הציבורית לנושא עולה ואנו מקווים שמספר מקרי האלימות יפחת".

 

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "לצד הגינוי הנחרץ המשותף לאלימות, מצאנו את הדרך לטפל בסוגיה בצורה חינוכית, תוך הפחתת הנזק לציבור ההורים והתלמידים. בית הדין ביטא את זעקתם המשותפת של ההורים והמורים למיגור האלימות במוסדות החינוך ובחברה הישראלית".

יפה בן דויד: "אקט המחאה קיבל חותמת של בית הדין" (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
יפה בן דויד: "אקט המחאה קיבל חותמת של בית הדין"(צילום: אלי סגל)

השביתה כאמור הוכרזה בעקבות התקיפה שתועדה לפני שלושה ימים. אז, במהלך יום הלימודים, פרצה האם התוקפת לכיתה שבה לומד בנה, סטרה למורה לאנגלית, בעטה בה ומשכה לה את הפאה מהראש. בעקבות כך הושבתו היום הלימודים בבית הספר למשך שעתיים. היום, כאמור, תורחב השביתה לכל העיר, פרט לבתי הספר התיכונים.

 

המורה שהוכתה טרם חזרה לבית הספר, היא נמצאת בימים אלה בחופשת מחלה ועוברת בדיקות. היא אמרה ל-ynet: "אני חושבת שזו החלטה נבונה להשבית את הלימודים בעיר, כי צריך להעלות את המודעות. אני יכולתי להיהרג שם. באמת, על שטות. נראה לי שצריך כבר להתחיל להכניס שוטרים לבתי הספר, שישמרו על המורים והילדים. לכן אני חושבת שהשבתה זה רעיון מצוין כדי שאנשים יבינו כבר שאנשי חינוך הם לא הפקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים