שתף קטע נבחר

סרטון שובר לב: חשפה מי ירה בה - ומתה

פקיסטן: אסמה ראני נורתה שלוש פעמים כשירדה מריקשה. ביום ראשון, מעט לפני שנפחה את נשמתה וכשהיא מתקשה לשמור את עיניה פקוחות, העידה מול המצלמה מי הרוצח: "מג'יד אפרידי". הוא ירה בה כי סירבה להינשא לו

פקיסטן עשתה בשנים האחרונות כמה צעדים היסטוריים במאבק שלה באלימות נגד נשים, אבל רצח פקיסטניות הוא עדיין תופעה נפוצה, וכעת הוא עולה שוב לכותרות בשל סרטון שובר לב של צעירה גוססת החושפת כנראה את זהות הרוצח שלה מעט לפני שהיא עוצמת את עיניה לנצח.

 

הצעירה, אסמה ראני, נורתה ביום שבת האחרון ליד ביתה בעיר קוֹהת. ראני, סטודנטית לרפואה מאבוטאבד, ירדה מריקשה, ומתנקש שלף אקדח וירה בה שלוש פעמים. היא מתה ביום ראשון בלילה.

 

בסרטון שצילמו בני משפחתה נראית אסמה מתקשה לשמור את עיניה פקוחות אך חושפת את זהות הרוצח שלה: "מוג'היד אפרידי, מוג'היד אפרידי", היא לוחשת. מדובר במוג'הידוללה אפרידי, ולפי דיווחים הוא ירה בה משום שסירבה להינשא לו.

אסמה ראני לפני מותה ()
אסמה ראני לפני מותה

בני משפחתה של אסמה סיפרו כי בעבר כבר ספגה איומים מאפרידי, ואחיו ארב לה מחוץ לביתה. אפרידי הוא אחיינו של נשיא המחוז, שהוא איש מפלגתו של אימראן חאן – כוכב קריקט ענקי בפקיסטן שנכנס לפוליטיקה ומקווה לנצח בבחירות הקרובות.

 

משטרת פקיסטן פתחה בחקירה, אבל מג'ידוללה אפרידי טרם נתפס. כוחות הביטחון נערכים למנוע ממנו לברוח מפקיסטן.

 

אביה של אסמה אמר היום לתקשורת הפקיסטנית: "הם לא תפסו את הפושעים. אני איש עני, אבל אצא לרחובות ואמחה. הוא (מוג'הידוללה) ביצע גם פשעים אחרים".

 

באוקטובר 2016 נרשמה היסטוריה בפקיסטן, כשהפרלמנט אישר חוק נגד מה שמכונה "רצח על כבוד המשפחה" - אחד המניעים הראשיים של גברים לרצח נשים במדינה השמרנית. עד להעברת החוק נתפשה מערכת החוקים הפקיסטנית ככזו שמקילה עם הרוצחים המתועבים, ובעיני חלק ממבקריה היא אף נתנה למעשי הרצח הסכמה שבשתיקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים