שתף קטע נבחר

השפלה בגבעתי: מ"פ זרק מהרכב לוחם לאחר אימון

נהגו של המ"פ הביע מיאוס מהשירות לאחר פעילות ספורטיבית. המ"פ, קצין בדרגת רס"ן, זעם על הנהג, זרק אותו מהרכב והורה לו לחזור למוצב בגבול עזה ברגל - מרחק של כשלושה קילומטרים. לחובתו של המ"פ נרשמה ענישה מקילה. מעורים באירוע: "אקט מתריס, הלוחם חש שדרכו עליו"

פעילות ספורטיבית עם המ"פ הסתיימה בהשפלה של לוחם: מפקד פלוגה מגדוד רותם בחטיבת גבעתי הועמד בימים האחרונים לדין משמעתי על ידי מפקד הגדוד לאחר שהשליך מרכבו הצבאי לוחם המשמש כנהגו. המ"פ אף הורה ללוחם לחזור למוצב הגזרתי ברגל - רק כי העז להביע את תחושותיו לגבי המשך שירותו הצבאי.

 

מפקד הגדוד גינה את התנהגות המ"פ אך רשם לחובתו בדין המשמעתי את העונש הקל ביותר במדרג הענישה המשמעתית: התראה, שנחשבת לחמורה פחות מנזיפה ולא טומנת בחובה אף סנקציה זולת אזהרה מהישנות מקרים דומים.

 

מפרטי המקרה ועדויות שהגיעו לידי ynet עולה כי קבוצת לוחמים מהגדוד, שהחל לתפוס את הגזרה הצפונית בעוטף עזה לפני כחודש לאחר תקופת אימון, יצאה בשבוע שעבר לפעילות ספורטיבית בקיבוץ זיקים. לאחר האימון, שהתנהל בבגדים אזרחיים, חזרו הלוחמים עם מפקד הפלוגה, קצין בדרגת רב סרן, למוצב שלהם הסמוך לגבול הרצועה.

 

בנסיעה חזרה למוצב הביע נהגו של המ"פ את אכזבתו מהשירות הצבאי ואת המיאוס מהשירות בתנאיו הנוכחיים. לוחמים נוספים בכלי הרכב הביעו תחושה דומה, והמ"פ רתח למשמע הדברים. הוא עצר את הרכב, זרק את הנהג-לוחם ממנו, והורה לו כאמור לחזור ברגל למוצב, מרחק של כשלושה קילומטרים. חבריו של הנהג, שהיו המומים מהתנהגות המ"פ, התקשו להסתיר את תדהמתם מהתנהגותו.

 

המ"פ וידא שהלוחם צועד לבד 

עוד עלה מהעדויות כי כשהמ"פ הגיע למוצב הוא נכנס לחדר האוכל, ולאחר שסיים את הארוחה - שב לרכבו ונסע לכיוון השביל שבו צעד הלוחם בגפו. בהמשך הוא וידא שהלוחם צועד לבד, ביצע פניית פרסה וחזר למוצב מבלי לאסוף אותו.

 

"זה היה אקט מתריס ועוד יותר משפיל", סיפרו גורמים המעורים בפרטי האירוע. "הלוחם חש שדרכו עליו וקיבל את זה בצורה קשה. לא הגיע לו יחס שכזה ועוד ממפקד הפלוגה. הוא הלך בקור, לבדו, אחרי אימון כושר שנערך בחוץ בשיא החורף, כמה קילומטרים, רק כי אמר את אשר על ליבו, בלי לקלל ובלי להתחצף".

 

המ"פ צפוי להיות מזומן לשיחה עם מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה דדו בר כליפא. גורמים המקורבים למ"פ טענו כי "מדובר במקרה חד-פעמי ומעידה ראשונה. הוא מ"פ מצטיין שאהוב על לוחמיו, מתייחס אליהם בצורה חמה וערכית, דואג להם ושומר על כבודם".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בהתנהגות שאינה הולמת את המצופה מקצין ומפקד בצה"ל. האירוע תוחקר וטופל באופן מיידי על ידי מפקד הגדוד, והקצין טופל משמעתית ביחידה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
ארכיון
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים