שתף קטע נבחר

פוטין על "רשימת האוליגרכים" של ארה"ב: "לא ננקום. בינתיים"

ממשל טראמפ פרסם רשימה ארוכה של פוליטיקאים ואנשי עסקים רוסים בעלי קשרים לפוטין - ורמז שסכנת סנקציות מרחפת מעליהם. בין האישים: רה"מ מדבדב, הבעלים היהודי של קבוצת צ'לסי רומן אברמוביץ' ומנכ"ל ענקית הגז הרוסית "גזפרום". פוטין: "הכנו תגובה חריפה, אבל נחכה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (ה') כי החלטת ארצות הברית לפרסם רשימה של אנשי עסקים רוסים המקורבים לקרמלין היא מעשה לא-ידידותי, אך הוסיף כי מוסקבה אינה מתכוונת להגיב על כך.

נשיא רוסיה פוטין. "הכנו תגובה - אבל נימנע ממנה בינתיים" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נשיא רוסיה פוטין. "הכנו תגובה - אבל נימנע ממנה בינתיים"(צילום: AFP)

משרד האוצר האמריקני פרסם היום רשימה המכונה "רשימת האוליגרכים", ובה נקב בשמותיהם של אנשי עסקים רוסים בכירים שיש להם קשרים לסביבתו של פוטין. בעולם כבר מכנים את הרשימה הזו Putin List.

פוטין בפגישה עם טראמפ אשתקד. "מעשה לא ידידותי" (צילום: AP) (צילום: AP)
פוטין בפגישה עם טראמפ אשתקד. "מעשה לא ידידותי"(צילום: AP)

הרשימה פורסמה כחלק מחבילת סנקציות על רוסיה שארה"ב אישרה כבר באוגוסט אשתקד. מי שנכלל ברשימה אינו בהכרח יעד שייפגע מהסנקציות האלה, אולם היא עשויה להטיל על הנכללים בה צל ולהציגם כמי שעלולים למצוא עצמם בקרוב תחת סנקציות – ואסור לשכוח שמדובר במעגל רחב של עשירי רוסיה.

 

"מובן שמדובר בצעד לא ידידותי", אמר היום פוטין. "הוא יסבך את המצב הקשה שבו נמצאים כבר עכשיו היחסים בין רוסיה לארה"ב, ומובן שהוא יפגע ביחסים הבינלאומיים בכללם".

הבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ'. גם הוא ברשימה (צילום: AP) (צילום: AP)
הבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ'. גם הוא ברשימה(צילום: AP)

בישיבה עם אנשי קמפיין הבחירות שלו במוסקבה אמר פוטין כי "טיפשי" לאיים על הרוסים באותו האופן שבו ארה"ב מאיימת על צפון קוריאה ועל איראן – ובה בעת לבקש ממוסקבה לסייע להשיג הסכם שלום בחצי האי הקוראני.

 

עם זאת, פוטין הדגיש כי הוא עדיין מעוניין לשפר את היחסים עם ארה"ב ויימנע מתגובה מיידית. "חיכינו לרשימה הזו, ולא אסתיר זאת – היינו מוכנים לנקוט צעדי תגובה חריפים, והם היו מורידים את היחסים שלנו לאפס. לעת עתה נימנע מהצעדים האלה, אבל אנחנו בוחנים היטב את ההתפתחויות".

פוטין עם ראש ממשלת רוסיה מדבדב, שנכלל ב"רשימת האוליגרכים" (צילום: MCT) (צילום: MCT)
פוטין עם ראש ממשלת רוסיה מדבדב, שנכלל ב"רשימת האוליגרכים"(צילום: MCT)

"רשימת האוליגרכים" שפרסם ממשל טראמפ כוללת 114 פוליטיקאים רוסים ו-96 אנשי עסקים בכירים הקשורים לדברי הממשל לנשיא פוטין. ברשימה נכללים בין השאר ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, המואשם על-ידי האופוזיציה הרוסית במעשי שחיתות רבים; שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ושר האנרגיה אלכסנדר נובק, המפקח על תעשיות הנפט והגז של רוסיה; ודוברו האישי של פוטין, דמיטרי פסקוב.

 

עוד ברשימה: מנכ"ל חברת הגז הרוסית "גזפרום" אלכסיי מילר, שב-17 שנותיו בתפקיד שמר על נאמנות לפוטין; רומן אברמוביץ', בעלי קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי ומיליארדר שעשה את הונו מעסקאות נפט ואלומיניום אחרי קריסת ברית המועצות; ארס אגלרוב, איש נדל"ן; ומיכאיל פרוחורוב, מיליארדר והבעלים של קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס, שהתמודד נגד פוטין בבחירות לנשיאות ב-2012 והגיע למקום השלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, MCT
פוטין וטראמפ. יותר מ-200 ברשימה
צילום: רויטרס, MCT
מומלצים