שתף קטע נבחר

לראשונה: הורשעו שבעה פעילים בחברות בתנועה האיסלאמית

שבעה פעילים בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ושתי עמותות המזוהות עם התנועה הורשעו בחברות בהתאגדות אסורה. העונשים: שבועות עד כמה חודשי מאסר

הרשעה ראשונה בשל חברות בתנועה האיסלאמית: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ו') שבעה פעילים בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ושתי עמותות המזוהות עם התנועה בחברות בהתאגדות אסורה ובקשירת קשר לביצוע פשע.

 

במסגרת הסדר הטיעון סוכמו עונשים הנעים בין שבועות לכמה חודשי מאסר בפועל, חילוט של הכספים שנתפסו, וקנסות הנעים בין עשרת אלפים שקלים ל-150 אלף שקלים, על פי חומרת העבירה של כל נאשם.

 

הנאשמים הם סלימאן אגבריה, פואז אגבריה, מוסטפא אגבריה, מחמוד ג'בארין, מוחמד מחאג'נה, עומר גריפאת, מוסא סלאמה, עמותת "אמאן ללאנאסאן ואלבניאן" וחברת "מואססת אלחדאחיק אלמדסייה" בע"מ. מוסטפא אגבריה, מוסא סלאמה, ושתי העמותות הורשעו גם באיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

 

בנובמבר 2015 הכריז שר הביטחון על "התנועה האיסלאמית" כהתאחדות בלתי מותרת, לפי תקנות ההגנה (שעת חירום) 1945, והתנועה הוגדרה כארגון טרור. בהכרזה צוין שהיא תחול על כל גוף, עמותה, תאגיד, אגודה או מרכז המשתייכים לתנועה. בנובמבר 2016 נכנס החוק לתוקף.

 

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בכך שפעלו באמצעות חברה בע"מ ועמותה רשומה, יזמו, תכננו והוציאו אל הפועל פעולות "דעווה" - פעולות צדקה שונות, מטעמה של התנועה האיסלאמית - לאחר שזו הוצאה אל מחוץ לחוק במטרה להמשיך את פעילותה.

 

בכתב האישום המתוקן מפורט האופן שבו השיגו הנאשמים כספים כדי להוציא אל הפועל את המיזמים האסורים, ומתואר בו כי המימון לפעילות האסורה, בסך של כמה מיליוני שקלים, הגיע מעמותות שונות בטורקיה ובבריטניה, שהעבירו לישראל כספים למימון פרויקטים של התנועה האסלאמית, אף אחרי שהוצאה מחוץ לחוק. חלק מהנאשמים נטלו לעצמם עמלות מאותם כספים, שהועברו לרשותם בדרך כלל במזומן.

 

בעבר זיכתה אותה השופטת חני לומפ את ראש הפלג הצפוני התנועה האיסלאמית שייח ראאד סלאח מעבירה של הסתה לגזענות בשל דרשה שנשא לפני 11 שנה שבה קרא לעצור את ההשתלטות הישראלית על אל-אקצא, והרשיעה אותו בעבירה של הסתה לאלימות והקלה בעונשו. לאחר שהפרקליטות ערערה על קולת העונש, החמירה לומפ את העונש ל-11 חודשי מאסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בראל אפרים
השייח ראאד סלאח. אותה שופטת הקלה בעונשו
צילום: בראל אפרים
מומלצים