שתף קטע נבחר

ראש ה-FBI לעובדים לאחר פרסום התזכיר: "עומד לצידכם"

כריסטופר ריי פרסם הודעה לכלל עובדי הבולשת שבה הבהיר כי הוא מגבה אותם לאחר פרסום התזכיר שבו נטען כי ה-FBI הפר נהלים בחקירת המעורבות הרוסית: "אל תתייחסו לדיבורים". הסנאטור מקיין תקף את טראמפ שהסיר את הסיווג: "משרת את פוטין"

 

יש גב מהבוס: ראש ה-FBI כריסטופר ריי שלח הודעה לכלל עובדי הבולשת הפדרלית ובה הוא מבהיר כי הוא עומד לצד כל העובדים לאחר פרסום התזכיר על חקירת הבולשת בפרשת "רוסיה-גייט".

 

בתזכיר שהכינו רפובליקנים שחברים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני נטען בין השאר שגורם רשמי ב-FBI הודה בשיחה עם חברי קונגרס שכדי להשיג צו מעקב אחרי קרטר פייג' - עוזר בכיר בקמפיין הבחירות של טראמפ - השתמשו ה-FBI ומשרד המשפטים גם במידע שאסף סוכן המודיעין הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, מתנגד של טראמפ.

 

לפי התזכיר, התחקיר שערך סטיל על קשרים לכאורה בין טראמפ לרוסיה מומן בחלקו על ידי הוועידה הלאומית הדמוקרטית והקמפיין של הילרי קלינטון, יריבתו של טראמפ במרוץ לנשיאות, והוא שימש בסיס משמעותי לטענות שהוצגו בבקשה להוצאת צו המעקב.

מגבה את עובדי הבולשת. ראש ה-FBI כריסטופר ריי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מגבה את עובדי הבולשת. ראש ה-FBI כריסטופר ריי(צילום: רויטרס)

זמן קצר לפני פרסום המסמך אמר אמש טראמפ לכתבים כי התזכיר מראה ש"הרבה אנשים צריכים להתבייש בעצמם". הוא הוסיף: "אני חושב שזה נורא. אתם רוצים לדעת את האמת? אני חושב שזו בושה. מה שהולך במדינה הזאת, אני חושב שזו בושה".

 

את ריי זה לא שכנע. "הדיבורים האלה זולים. העבודה שלכם היא שחשובה. אני עומד לצד המחויבות שלכם לעבוד בצורה עצמאית ולפי הספר", כתב ראש ה-FBI בהודעה לעובדי הבולשת. שלשום, עוד לפני פרסום התזכיר, דווח כי ריי עלול להתפטר אם יפורסם המזכר.

ממשיך לתקוף את טראמפ. מקיין (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ממשיך לתקוף את טראמפ. מקיין(צילום: AFP)

אדם נוסף שנתן גיבוי לעובדים הוא התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, שאמר כי יש לו אמון מלא באנשי משרד המשפטים, סשנס מסר כי קיבל פניות מהקונגרס בדבר חששות לגבי "תפקוד משרד המשפטים" בפרשה, וכי הוא ידון בנושא עם הגורמים הרלוונטיים במשרד.

 

בבית הלבן הדפו את הטענות כי סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין, שמוביל מטעם משרד המשפטים את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, לא יישאר בתפקידו. "אין שום שינוי במשרד המשפטים ואנו מצפים שרוזנשטיין ימשיך", אמר דובר בבית הלבן ראג' שאה. ביקורת רבה הופנתה מצד הנשיא דונלד טראמפ כלפי רוזנשטיין וכלפי התובע המיוחד שמונה לחקור את הפרשה, רוברט מולר.

 

ויש גם מי שלא אהב את החלטת טראמפ להוריד את הסיווג של התזכיר. "זה משרת רק אדם אחד והוא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", תקף הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין. "על נבחרינו, כולל הנשיא טראמפ, להפסיק לחפש מה לא טוב בחקירה מסיבות פוליטיות. אם נמשיך לחתור תחת החוק, אנחנו עושים את העבודה של פוטין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
כריסטופר ריי
צילום: רויטרס
מומלצים