שתף קטע נבחר

ירי באיטליה: איש ימין קיצוני פצע 6 מהגרים

לוקה טרייני נסע במכוניתו, עטוף בדגל איטליה וחמוש באקדח, וירה במהגרים אפריקנים בעיר מצ'רטה. הוא הצדיע במועל יד כשנתפס. העיתוי: ימים אחרי שמהגר ניגרי נעצר בחשד למעורבות במוות מזוויע של צעירה

גבר איטלקי פתח היום (שבת) באש לעבר מהגרים אפריקנים בעיר מצ'רטה במרכז איטליה, ופצע שישה מהם. היורה הצדיע במועל יד כשנעצר והיה עטוף בדגל איטליה.

 

עדי ראייה סיפרו שסמוך ל-11:00 (שעון מקומי) ירה לוקה טרייני בן ה-28 בשני מהגרים אפריקנים צעירים מחלון מכוניתו. הוא פצע אחד מהם. זמן קצר אחר כך התקבל דיווח על ירי נוסף ממכונית "אלפא רומיאו".

 

היורה שנעצר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
היורה שנעצר(צילום: EPA)
 

חמישה גברים ואישה נפצעו במסע הירי, שלפי כל הסימנים היה ממניע גזעני. ראש העיר מצ'רטה, רומנו קרנצ'יני, מסר שאחד הפצועים נמצא בסכנת חיים.

 

משטרת איטליה פרסמה תמונה של החשוד, שלא התנגד למעצר. במכוניתו נמצא אקדח. לפי BBC טרייני השתתף בשנה שעברה בעצרות בחירות של מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית", שמתנגדת למהגרים.

המכונית של טרייני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
המכונית של טרייני(צילום: רויטרס)
   

אירוע הירי התרחש כחודש לפני הבחירות באיטליה, וימים ספורים אחרי שמהגר ניגרי נעצר בחשד למעורבות במותה המזוויע של פמלה מסטרופייטרו, צעירה בת 18, שאיבריה המבותרים נמצאו בשתי מזוודות סמוך למצ'רטה. אנשי ימין באיטליה משתמשים בטרגדיה של פמלה כדי לקדם אג'נדה נגד מהגרים.

 

אחרי נתיחה ראשונית של הגופה עדיין לא ניתן לקבוע את סיבת המוות של בת ה-18. החשוד הניגרי, מבקש מקלט שבקשתו נדחתה בשנה שעברה אך נשאר באיטליה, מסרב לדבר עם השוטרים.

פינוי הפצועים במ'צרטה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פינוי הפצועים במ'צרטה(צילום: EPA)
 

יותר מ-600 אלף מהגרים, בעיקר אפריקנים, הגיעו בארבע השנים האחרונות לאיטליה דרך הים התיכון. מפלגות הימין טוענות שלרוב המהגרים אין זכות לקבל מקלט באיטליה, ובקמפיין הבחירות הן מתחייבות לגרש מהגרים רבים. מפלגות השמאל שוללות כל אפשרות של גירוש.

 

"החדשות ממצ'רטה הותירו אותי מזועזע והמום. אנחנו חייבים להפסיק את השנאה והאלימות", אמר פייטרו גראסו, ראש מפלגת "החופש והשוויון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים