שתף קטע נבחר

למרות ההבנות - הפלסטינים פונים למועצת הביטחון ולעצרת האו"ם

אבו מאזן ינאם במועצת הביטחון ובכוונת הפלסטינים לפנות לבית הדין הבינלאומי לצורך הבאתם של בכירים ישראלים לדין. הם מסרבים למדיניות טראמפ, שיציג תוכנית לפתרון הסכסוך בניגוד להחלטות הקהילה הבינלאומית

 

נשיא הרשות הפלסטינית באו"ם (ארכיון) (צילום: AP) (צילום: AP)
נשיא הרשות הפלסטינית באו"ם (ארכיון)(צילום: AP)

התרסה פלסטינית: נוכח ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, אש"ף יפנה בחודש הקרוב למועצת הביטחון ולעצרת הכללית של האו"ם. כך נמסר בתום ישיבת הוועד הפועל של הארגון, שנערכה הערב (שבת) ברמאללה. לקראת סוף החודש יישא אבו מאזן נאום במועצת הביטחון של האו"ם. זאת למרות ההבנות שהושגו טרם ההצהרה, ולפיהן הפלסטינים לא יפנו לארגונים בינלאומיים.  

 

ההבנות בין הפלסטינים לממשל האמריקני הגיעו על רקע הרצון של האמריקנים להתניע מחדש את תהליך השלום. ואולם, מאז הכיר הממשל בירושלים כבירת ישראל והחל להשית סנקציות על הפלסטינים, כמו למשל קיצוץ בכספי הסיוע לאונר"א. לפיכך פונים כעת הפלסטינים בהתרסה לארגונים בינלאומיים.

 

 

ביקורו של נשיא ארה"ב בבית לחם  (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ביקורו של נשיא ארה"ב בבית לחם (צילום: רויטרס)
 

בנאום שיישא הנשיא הפלסטיני, הוא צפוי להבליט את העמדה הפלסטינית הנוכחית ובכללה דרישה לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' כשירושלים המזרחית - בירתה.

   

הוועד הפועל דרש מהממשלה הפלסטינית להתחיל בהכנת תוכניות להפסקת הקשר עם הרשויות הישראליות ברמה המדינית, המנהלית, הכלכלית והביטחונית, ולהציג את התוכניות הללו לאישור הוועד הפועל.

פלסטינים צופים בהכרזת טראמפ על ירושלים - בירת ישראל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פלסטינים צופים בהכרזת טראמפ על ירושלים - בירת ישראל(צילום: AFP)

ראשי הרשות בפגישה עם בכירי הממשל, ברמאללה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ראשי הרשות בפגישה עם בכירי הממשל, ברמאללה(צילום: gettyimages)
מדובר בתוכניות שיגדירו את הקשרים הביטחוניים עם ישראל וכן בתוכניות שיובילו לשחרור מכבלי הסכם פריז (הנספח הכלכלי של הסכמי אוסלו). בנוסף החליט הוועד הפועל להקים ועדה מיוחדת ליישום החלטות המועצה המרכזית של אש"ף, ובכללן השעיית ההכרה בישראל עד שזו תכיר במדינה הפלסטינית בגבולות 67', תבטל את ההחלטה לספח את מזרח ירושלים ועצירת הבנייה בהתנחלויות.

 

כמו כן הוחלט לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג לצורך הבאתם של בכירים ישראלים לדין בהתאם לאמנת רומא המחשיבה התנחלות בשטח כבוש כפשע מלחמה.

 

הוועד הפועל הביע את סירובו למדיניות של נשיא ארה"ב טראמפ, שמתכנן להציג תוכנית או רעיונות המנוגדים להחלטות הקהילה הבינלאומית לפתרון הסכסוך. "הזכויות והאינטרסים הלאומיים הפלסטיניים לא יכנעו לסחטנות. על הממשל האמריקני להפסיק לפעול עם הצד הפלסטיני בשפת הסטחנות והאיומים". עוד גינו את "קמפיין ההסתה של הממשל האמריקני נגד הנשיא אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית, והאשמתם בחוסר היענות למשא ומתן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מועצת הביטחון של האו"ם
צילום: AFP
מומלצים