שתף קטע נבחר

יום דמים בכבישי ישראל: שלושה הרוגים ו-5 פצועים קשה

נער בן 15 נהרג בהתהפכות טרקטורון בגליל, גבר כבן 70 נהרג בתאונה סמוך לקריית גת ורוכב אופניים בן 36 נהרג מפגיעת רכב בשדרות רוקח בתל אביב. במקביל: שני ילדים נפצעו קשה בתאונות במודיעין עילית ובאשדוד

 

זירת התהפכות הטרקטורון בטובא זנגרייה, היום (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
זירת התהפכות הטרקטורון בטובא זנגרייה, היום(צילום: דוברות משטרה)

שלושה בני אדם נהרגו במהלך היום (ג') בתאונות דרכים ברחבי הארץ: בבית החולים זיו בצפת נקבע אחר הצהריים מותו של נער בן 15 מטובא זנגרייה שהתהפך מוקדם יותר עם טרקטורון באזור הגליל העליון. במקביל, בבית החולים איכילוב נקבע מותו של רוכב אופניים בן 36 שנפגע הבוקר ממשאית בשדרות רוקח בתל אביב. בתאונה נוספת שאירעה בכביש 35 ליד קריית גת נהרג נהג רכב פרטי כבן 70.

זירת התאונה ליד קריית גת (צילום: משטרת ישראל) (צילום: משטרת ישראל)
זירת התאונה ליד קריית גת(צילום: משטרת ישראל)

בתאונה נוספת שאירעה אחר הצהריים נפצע ילד בן 8 באורח קשה מפגיעת רכב במודיעין עילית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לילד טיפול רפואי, והוא פונה עם פגיעה רב-מערכתית לבית החולים שיבא בתל השומר. חקירה ראשונית העלתה כי הילד חצה את הכביש לפני שנפגע.

 

בשעות הערב נפצע ילד בן 9 באורח קשה מפגיעת רכב בשדרות ירושלים פינת רבי טרפון באשדוד. חובשי רפואת חירום ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לילד, וגם הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. ממד"א נמסר כי הילד סובל מפגיעת ראש.

 

רכיבה ללא רישיון 

מבירור ראשוני של ההתהפכות בגליל העליון עולה כי הנער רכב על הטרקטורון ללא רישיון. במשטרה אמרו כי "מסיבה שטרם ברורה, הרוכב התנגש בעמוד גדר, איבד שליטה והתהפך או הועף מהטרקטורון". בוחני המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.

 

דוד כהן, חובש בכיר במד"א במרחב ירדן, סיפר: "סמוך למושב אליפלט חברתי לרכב פרטי, שהוציא מהשטח את הנער מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה במצב קשה מאוד ולא יציב ומונשם לבית החולים". במרכז הרפואי זיו אמרו כי הנער הגיע ללא רוח חיים, אולם בוצעו בו פעולות החייאה שבסיומן נקבע מותו.

זירת התאונה בשדרות רוקח בתל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה בשדרות רוקח בתל אביב(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בתאונה בכביש 35 היו מעורבים שני כלי רכב פרטיים ונבדק חשד כי אחד מהם ביצע עקיפה כשהדרך לא הייתה פנויה. מלבד ההרוג, בתאונה נפצעו גם גבר כבן 60 באורח קשה וצעירה בת 20 באורח קל. השניים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

רונן שונם הלוי, חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א, סיפר: "הגבר בן ה-70 נלכד במושב הנהג והיה מחוסר הכרה. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של הכיבוי ניסינו להעניק לו טיפול רפואי, אבל הפציעות שלו היו קשות מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

 

בתאונה נוספת בכביש 483 סמוך לראש העין נפצע באורח אנוש גבר כבן 50 מפגיעת רכב. פרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה והוא סובל מחבלת ראש.

 

בכביש המחבר בין היישובים כמהין ובאר מילכה בנגב נפצע קשה רוכב אופניים בן 23 שנפגע מאוטובוס. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 29 בני אדם, לעומת 41 בתקופה המקבילה אשתקד.


פורסם לראשונה 06/02/2018 17:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
זירת התהפכות הטרקטורון בצפון
צילום: דוברות משטרה
צילום: דוברות משטרה
זירת התהפכות הטרקטורון בצפון
צילום: דוברות משטרה
מומלצים