שתף קטע נבחר

חשד לרצח בפנימייה: בן 17 נדקר למוות במושב רווחה

נער נדקר בפלג גופו העליון במהלך קטטה בפנימייה לילדים בסיכון במושב רווחה, סמוך לקריית גת. צוות מד"א קבע את מותו, חשוד נעצר. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע פלילי

 

 

חשד לרצח: נער בן 17 נדקר למוות במהלך קטטה בפנימייה לילדים בסיכון במושב רווחה שבמועצה האזורית שפיר, סמוך לקריית גת. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. המשטרה עצרה חשוד ומסרה כי הרקע לאירוע פלילי.

 

זירת הרצח (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
זירת הרצח(צילום: דוברות משטרה)

חובש מד"א רונן רביב שהיה בבניין סמוך, סיפר: "הוזנקנו למקרה של נער פצוע. כשהגעתי למקום ראיתי מספר נערים שאינם מתגוררים במקום. הם סיפרו שהנער נדקר במהלך קטטה. הוא שכב מחוסר הכרה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון ומיד הענקתי לו עם הציוד הרפואי שיש ברשותי טיפול רפואי ראשוני לעצירת הדימום והתחלתי בפעולות החייאה".

 

הרצח התרחש בבית פרטי שהוסב לפנימייה לנוער בסיכון בבעלות משרד הרווחה. במועצה האזורית שפיר זועמים על הפעלת הפנימייה מאחר שהיא יוצרת חיכוכים רבים עם האוכלוסייה המקומית.

 

הפנימייה שבה אירע הרצח (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הפנימייה שבה אירע הרצח(צילום: רועי עידן)

 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

שלושה מפקחים ממשרד העבודה והרווחה, מנכ"ל העמותה המפעילה את הפנימייה ומנהל מסגרת מקבילה שמפעילה העמותה בפיקוח המשרד, הגיעו הלילה כדי לתת תמיכה וסיוע מידיים לנערים ולצוות הפנימייה. חלק מהורי הנערים הגיעו אמש לפנימייה ונפגשו עם ילדיהם ועם הצוות המטפל. נקבע כי קציני המבחן של כל אחד מהנערים בפנימייה יעמדו עמם בקשר אינטנסיבי לאורך התקופה הקרובה ויקיימו עמם פגישות כדי לענות על צרכיהם הרגשיים.

 

גורמי הטיפול במסגרת הפנימייתית ובמשרד הרווחה ממשיכים הבוקר בליווי צמוד של הנערים, ומגבשים תוכנית טיפול מקיפה לשבועות הקרובים, בכדי לצמצם את השפעת הטראומה על הנערים והצוות.

 

הפנימייה, המופעלת עבור רשות חסות הנוער באמצעות עמותת "לחן", נותנת מענה חינוכי-טיפולי ל-19 בני נוער בגילאי 18-14, הכולל בתי ספר, חוגים וטיפולים משלימים. משך השהות בפנימייה הוא כשנתיים עד שלוש שנים, שבמהלכן עוברים הנערים תהליך טיפולי סביב הסוגיות שהביאו אותם למצבי סיכון ולביצוע עבירות. המטרה היא להשיבם לקהילה לאחר שהשלימו תהליך שיקום מלא במסגרת תוכנית טיפול אישית המותאמת אישית לצרכיהם. הפנימייה מותאמת לתת מענים לנערים ללא עורף משפחתי.

 

במועצה האזורית שפיר סיפרו כי מדי ערב מוזעקים למקום שוטרים בשל עימותים פנימיים בין הנערים ועימותים עם התושבים. בעקבות האירוע הורה מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן, להקים ועדת בדיקה באופן דחוף לבירור מקיף ומעמיק של ההתנהלות והאירועים במקום.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
זירת הרצח
צילום: דוברות משטרה
מומלצים