שתף קטע נבחר

שני הרוגים ו-2 פצועים קשה בתאונה בצפון

יום מדמם בכבישים: שני בני אדם נהרגו בתאונה חזיתית בצומת כברי שבצפון. שניים אחרים נפצעו קשה. נקבע מותו של הילד בן ה-8 שנפצע מפגיעת רכב במודיעין עילית. בסך הכל נהרגו אתמול שישה בני אדם בתאונות דרכים

 

היום הקשה בכבישים נמשך. בתאונה חזיתית אמש (יום ג') בין שני כלי רכב בצומת כברי, סמוך לנהריה, נהרגו שני בני אדם. שניים נוספים, בני 18, נפצעו קשה. אחד מההרוגים הוא חוסאם אלשח', בן 17 מאבו סנאן. במקביל, נקבע מותו של הילד בן ה-8 שנפצע באורח קשה מפגיעת רכב במודיעין עילית כמה שעות קודם לכן. בסך הכול נהרגו אתמול בתאונות ברחבי הארץ שישה בני אדם.

 

אלשח'. אחד ההרוגים בתאונה בצפון ()
אלשח'. אחד ההרוגים בתאונה בצפון

זירת התאונה בצומת כברי (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה בצומת כברי(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

רכב שהתהפך מעבר לגדר ההפרדה (צילום: איחוד הצלה) (צילום: איחוד הצלה)
רכב שהתהפך מעבר לגדר ההפרדה(צילום: איחוד הצלה)

כתוצאה מהתאונה התהפך אחד מכלי הרכב מעבר לגדר ההפרדה. חובש בכיר במד"א, דודו אלפסי, סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. צעיר כבן 20 שכב על הכביש בסמוך לאחד הרכבים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נקבע מותו".

 

"בסיוע כוחות הכיבוי חילצנו משני הרכבים את הפצועים הנוספים. מהרכב הראשון חולצו שני צעירים כבני 20 במצב אנוש וקשה שסבלו מפגיעה רב מערכתית - הם טופלו בשטח ופונו בניידות לטיפול נמרץ לבי"ח נהריה הסמוך. נהג הרכב השני, גבר כבן 30 שהתהפך עם רכבו מעבר לגדר ההפרדה, טופל בשטח תוך כדי פעולות החילוץ ופונה גם כן לבית החולים כשמצבו קשה".

 

כביש 89 הוא אחד הכבישים האדומים בצפון. הקטע שבין היציאה מנהריה לצומת כברי נחשב לקטלני ביותר. מדובר בכביש צר, ללא הפרדה בין המסלולים ועם שוליים צרים. בשעות החשיכה אין תאורה בצידיו.

 

אמיר ירחי מקיבוץ כברי אמר אמש כי כביש 89, במקטע בין צומת כברי ונהריה, הוא המסוכן ביותר בארץ. "זה כביש בין עירוני מהיר, עם נתיב אחד בכל כיוון, ללא שוליים וללא גדר הפרדה. אנחנו מתריעים כבר שנים מפני תאונות כאלה, שלצערנו ממשיכות לקרות וגובות קורבנות מיותרים.

 

 (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

 (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

 

"אני קורא לשר התחבורה להגיע לכאן כבר מחר בבוקר, לראות את הכביש הנורא הזה ולקבל החלטה מידית להכנסת אמצעי בטיחות ומיגון - גדר הפרדה ושוליים לתנועת רכבי חירום". מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי ב-15 השנים האחרונות (2003-2017) נהרגו בקטע כביש זה שבעה בני אדם ביותר מ-100 תאונות דרכים, מעל 300 בני אדם נפגעו, 25 מהם קשה.

 

בעקבות הדברים אמרו במשרד התחבורה כי המשרד מקדם כיום את שדרוג כביש 89 באמצעות חברת "נתיבי ישראל" בקטע שבין צומת כברי לנהריה. על פי התוכנית, כביש 89 יהפוך לדרך דו-נתיבית, בעלת שני מסלולים לכל כיוון עם גדר הפרדה קשיחה בין המסלולים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-270 מיליון שקלים.

 

במקביל לכך, חברת "יפה נוף" נמצאת בהליכי מכרז להרחבת כביש 89, בקטע שבין צומת כברי לבית החולים נהריה, לצורך סלילת דרך מיוחדת לאמבולנסים ורכבי חירום. העבודות צפויות להתחיל בתוך שלושה חודשים.

 

הילד נדרס כשחצה את הכביש 

בבית החולים שיבא בתל השומר נקבע אמש מותו של ילד בן 8 שנפצע מוקדם יותר באורח קשה מפגיעת רכב במודיעין עילית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לילד טיפול רפואי, והוא פונה עם פגיעה רב-מערכתית לבית החולים, שם כאמור נקבע מותו. חקירה ראשונית העלתה כי הילד חצה את הכביש לפני שנפגע.

זירת התאונה במודיעין עילית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה במודיעין עילית(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בבית החולים זיו בצפת נקבע אתמול אחר הצהריים מותו של הנער פארס מוסטפא אלפארס, תושב טובא זנגרייה בן 15, שהתהפך מוקדם יותר עם טרקטורון באזור הגליל העליון. מבירור ראשוני של ההתהפכות עלה כי הנער רכב על הטרקטורון ללא רישיון. במשטרה אמרו כי "מסיבה שטרם ברורה, הרוכב התנגש בעמוד גדר, איבד שליטה והתהפך או הועף מהטרקטורון". בוחני המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.

 

דוד כהן, חובש בכיר במד"א במרחב ירדן, סיפר: "סמוך למושב אליפלט חברתי לרכב פרטי, שהוציא מהשטח את הנער מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה במצב קשה מאוד ולא יציב ומונשם לבית החולים". במרכז הרפואי זיו אמרו כי הנער הגיע ללא רוח חיים, אולם בוצעו בו פעולות החייאה שבסיומן נקבע מותו.

פארס מוסטפא אלפארס. הנער שנהרג בהתהפכות טרקטורון ()
פארס מוסטפא אלפארס. הנער שנהרג בהתהפכות טרקטורון

זירת התהפכות הטרקטורון בגליל העליון (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
זירת התהפכות הטרקטורון בגליל העליון(צילום: דוברות משטרה)

בתאונה נוספת שאירעה בכביש 35 ליד קריית גת נהרג נהג רכב פרטי כבן 70. בתאונה היו מעורבים שני כלי רכב פרטיים ונבדק חשד כי אחד מהם ביצע עקיפה כשהדרך לא הייתה פנויה. מלבד ההרוג, בתאונה נפצעו גם גבר כבן 60 באורח קשה וצעירה בת 20 באורח קל. השניים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

רונן שונם הלוי, חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א, סיפר: "הגבר בן ה-70 נלכד במושב הנהג והיה מחוסר הכרה. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של הכיבוי ניסינו להעניק לו טיפול רפואי, אבל הפציעות שלו היו קשות מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

זירת התאונה ליד קריית גת (צילום: משטרת ישראל) (צילום: משטרת ישראל)
זירת התאונה ליד קריית גת(צילום: משטרת ישראל)

זירת התאונה בשדרות רוקח בתל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה בשדרות רוקח בתל אביב(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בבית החולים איכילוב נקבע אתמול אחר הצהריים מותו של רוכב אופניים בן 36 שנפגע הבוקר ממשאית בשדרות רוקח בתל אביב.

 

הלילה נפצע באורח קשה רוכב אופנוע בתאונת דרכים בכביש 57 סמוך לצומת בארותיים שליד קלנסווה. נהג האופנוע החליק מתחת לרכב פרטי שעלה באש בעקבות התאונה. הוא פונה לבית חולים מאיר בכפר סבא על ידי אמבולנס תמים.

 

בשעות הערב אתמול נפצע ילד בן 9 באורח קשה מפגיעת רכב בשדרות ירושלים פינת רבי טרפון באשדוד. חובשי רפואת חירום ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לילד, וגם הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. ממד"א נמסר כי הילד סובל מפגיעת ראש.

 

בתאונה נוספת בכביש 483 סמוך לראש העין נפצע באורח אנוש גבר כבן 50 מפגיעת רכב. פרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה והוא סובל מחבלת ראש.

 

בכביש המחבר בין היישובים כמהין ובאר מילכה בנגב נפצע קשה רוכב אופניים בן 23 שנפגע מאוטובוס. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 32 בני אדם, לעומת 41 בתקופה המקבילה אשתקד.


פורסם לראשונה 06/02/2018 21:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
התאונה בצומת כברי
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים