שתף קטע נבחר

סעודיה מכחישה: לא הענקנו אישור לטיסות מישראל לעבור בשטחנו

הטיסות להודו עדיין לא מתקצרות: "אייר אינדיה" אמנם הגישה אישור רשמי לטוס מישראל ואליה דרך סעודיה - אבל בניגוד לדברי גורמים ישראלים, הסעודים הכחישו כי נתנו אישור שכזה. אם יוענק האישור, מחירי הטיסות צפויים לרדת משמעותית

 

מטוס חברת אייר אינדיה ()
מטוס חברת אייר אינדיה

החגיגות על קיצור משך הטיסה מישראל להודו ובחזרה היו אולי מוקדמות מדי: שעות לאחר שגורמים ישראלים מסרו כי לחברת התעופה ההודית "אייר אינדיה" ניתן אישור לטוס בקו תל אביב-ניו דלהי דרך סעודיה, הבהירו היום (ד') הסעודים כי טרם העניקו אישור שכזה. ההכחשה ניתנה על ידי דובר מטעם רשות התעופה האזרחית בסעודיה.

 

דובר אייר אינדיה מסר רשמית כי הם מחכים לאישור מהשלטונות בהודו לגבי טיסה בשמי סעודיה. עד כה אף טיסה מישראל ואליה לא עברו בשמי הממלכה הערבית, שלישראל אין יחסים רשמיים איתה. המהלך הדרמטי, שהמגעים לקיומו נחשפו לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", יקצר את משך הטיסה לחמש שעות בלבד להודו (במקום שבע), וגם מחירי הטיסות יצללו - אם הסעודים יאשרו זאת.  

 

אייר אינדיה דיווחה כי מ-18 בחודש הבא היא תתחיל להפעיל קו ישיר מניו דלהי לתל אביב. המגעים הסופיים החלו בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, שם פגש את ראש הממשלה ההודי נרנדה מודי. מלבד הסכמים כלכליים חתמו השניים על הסכם תעופה שקובע כי יתאפשרו שינויים בתעריפי טיסות והסדרי ביטחון, וכי יחוזק התיאום בין הצדדים. חברת התעופה ההודית קיבלה ממשרד התיירות מענק בסך 750 אלף אירו (3.2 מיליון שקלים) כדי שתפעיל את הקו, והוא אמור לתת דחיפה נוספת ליחסים המתהדקים בין הודו לישראל. המענק הוא למעשה 250 אלף יורו עבור כל טיסה שבועית, והוא ניתן לכל חברה שפותחת קו ביעד חדש.

 

על פי התוכנית, חברת התעופה ההודית אמורה להתחיל בהפעלת הקו המדובר כבר בפסח הקרוב, והטיסות יצאו לדרך במטוסי בואינג 787 ("דרימליינר"). הטיסות יפעלו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע: בימים ראשון, שלישי וחמישי. הגורמים בישראל טרם אישרו את ההסכמה הסעודית, אך גורם בכיר בישראל ציין כי חברת התעופה ההודית הצהירה שנתיב הטיסה יעבור מעל לסעודיה.

 

מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, אמר כי אם הסעודים יאשרו את הטיסה בשמי ארצם, הדבר יוביל גם לשינויים בטיסות חברת התעופה הישראלית שמפעילה קו בין נתב"ג למומבאי: "הדבר יקצר משמעותית את זמן הטיסה ויוזיל את מחירי כרטיסי הטיסה לנוסעים. אנחנו גם מקווים שהדבר יפתח את הדרך לכל חברות התעופה הישראליות כי אין הבדל בין נוסעים שטסים בחברות ישראליות לכאלה שטסים עם חברות זרות. הדבר עולה בקנה אחד עם הסכמים שעליהם ישראל חתומה עם הודו בכל הקשור למובילים תעופתיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים