שתף קטע נבחר

משקפי השמש שעוזרים לתפוס חשודים

משטרת סין הציגה שלב נוסף בטכנולוגיית זיהוי הפנים, שמדאיגה את ארגוני זכויות האדם: בעזרת משקפיים חכמים יוכלו השוטרים לצלם אזרחים, להצליב את התמונות עם מידע מקיף בתחנות ולאתר עבריינים

המשטרה הסינית הציגה משקפי שמש חכמים, שמסוגלים לאתר חשודים גם בתחנת רכבת צפופה. מדובר בשלב נוסף בטכנולוגיית זיהוי הפנים, שמדאיגה כל כך את ארגוני זכויות האדם.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

השוטרים בעיר זנגז'ו במרכז סין הרכיבו את המשקפיים מול ההמון שעשה את דרכו הביתה לקראת חגיגות השנה החדשה, התקופה שבה העומס על התחבורה הציבורית גדול ביותר. הטכנולוגיה אפשרה לארבעה שוטרים בתחנה במזרח העיר ללכוד שבעה חשודים, חלקם הואשמו בסחר בבני אדם ובתאונות פגע וברח, ולאתר 26 אזרחים שנשאו תעודות זהות מזויפות.

 

החידוש הסיני הוא חלק מכוונתה של בייג'ינג לבסס מערכת מעקב דיגיטלית שמסוגלת להשתמש במגוון של מאגר ביומטרי, מתמונות וזיהוי קשתית ועד לטביעות אצבעות – כדי לעקוב מקרוב אחר התנועה של כלל האוכלוסייה. לא רק המשטרה אלא גם גופים מסחריים גילו עניין במשקפי השמש החכמים, כולל מסעדות, מכוני כושר וחברות שמפעילות שירותים ציבוריים.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

למשקפיים יש מצלמה שמחוברת למכשיר דמוי סמארטפון, מה שמאפשר לשוטרים לצלם את החשודים ולהצליב את התמונה עם מידע שמצוי בתחנה. אפליקציה מביאה לשוטרים בשטח את המידע החיוני על אותו אדם, כולל שם, כתובת ומוצא. היא תציין אם הוא עבריין נמלט, ותוכל גם לספק כתובת של מלון שבו הוא שוהה ולספר על דפוס הגלישה שלו באינטרנט.

 

לפי המומחים סין מקדימה את ארצות המערב בפיתוח טכנולוגיית זיהוי הפנים בשל חוקי הפרטיות הרופפים שלה, ומכיוון שהסינים כבר התרגלו למסור לרשויות תמונות, טביעות אצבעות ופרטים אישיים אחרים. הבנקים בסין התחילו להשתמש במערכת זיהוי פנים במקום כרטיס אשראי בכספומטים, והשנה חברת תעופה סינית התחילה לוותר על כרטיסי הטיסה לטובת זיהוי הפנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
המשקפיים של משטרת סין
צילום: AFP
מומלצים