שתף קטע נבחר

ארה"ב: "נלכדו שני חברי תא 'הביטלס' הנותרים של דאעש בסוריה"

אלכסנדה קוטי ואל-שאפי אלשיח' נלכדו לפני כחודש על ידי כוחות "הכוחות הדמוקרטיים של סוריה" במזרח המדינה. השניים, יחד עם "ג'ון הג'יהאדיסט" וחבר נוסף בשם איין דיוויס הרכיבו את התא הלונדוני של הארגון

בריטים שהצטרפו לדאעש, בהם ג'ון הג'יהאדיסט שהיה חלק מתא "הביטלס" ()
בריטים שהצטרפו לדאעש, בהם ג'ון הג'יהאדיסט שהיה חלק מתא "הביטלס"

כוחות כורדיים בסוריה הודיעו אמש (ה') כי הצליחו ללכוד שני חברי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממוצא בריטי, הידועים בתפקידם בעינויים ובהרג של בני ערובה מערביים. כך מסרו שני גורמים אמריקנים בכירים. השניים שנלכדו הם החברים הפעילים האחרונים בתא שזכה לכינוי "הביטלס" בשל מוצאם. השניים שנלכדו הם אלכסנדה קוטי, בן 34, ואל-שאפי אלשיח', בן 29. לפני כחודש הודה שר הביטחון הבריטי, בן וואלאס, כי מיקומם של מאות בריטים שטסו לעיראק ולסוריה כדי להילחם לצד דאעש אינו ידוע

 

גורם אמריקני נוסף מסר כי "הכוחות הדמוקרטיים של סוריה" (SDF) תפסו את השניים בתחילת ינואר שעבר במזרח סוריה. הוא הוסיף כי כוחות אמריקנים הפועלים באזור קיבלו גישה לשניים. בארצות הברית מעריכים כי התא אחראי להוצאתם להורג של לפחות 27 בני ערובה מערביים, בהם העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי שהוצא להורג מול המצלמה בשנת 2014.

 

 

בתא "הביטלס" היו חברים ארבעה חברים פעילים, כולם מלונדון, וחבר התא המוכר ביותר היה מוחמד אמווזי, הידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט". אמווזי חוסל בתקיפת מל"ט בעיר א-רקה שבצפון סוריה ב-2015. חבר "הביטלס" הרביעי הוא איין דיוויס, שנעצר באזור איסטנבול בשנת 2015 באשמת פעילות טרור. הוא הורשע ונידון לשבע שנות מאסר וחצי בטורקיה בשנה שעברה בשל תפקידו הבכיר בארגון.

 

לפני כשנה הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי קוטי חבר בתא הלונדוני בשורות הארגון. ממחלקת המדינה נמסר כי "אלשיח' זכה למוניטין שלו לאחר שהיה מעורב בהוצאות להורג של הארגון ובשיטות עינויים אכזריות במיוחד, הכוללים הלם חשמלי ומים. קוטי פעל גם כמגייס והיה אחראי על גיוסם של כמה אזרחים בריטים לשורות הארגון. במרץ החארון אישרה מחלקת המדינה גם את זהותו של אלשיח', ומסרה כי היה שותף לעינויים אכזריים בעת ששימש כסוהר בבתי כלא הארגון.

 

שר הביטחון וואלאס הוסיף כי רבים מהבריטים שטסו ללחום לצד הארגון נהרגו בקרבות בסוריה ובעיראק וחלקם חוזרים לטורקיה, אך לא ידוע מה מצבם של השאר. "אנו מעריכים כי בין 15% ל-20% נהרגו שם, אולי בפעילות צבאית. אנו רואים כעת 'טפטופים' של אזרחים הנכנסים לטורקיה, אולי חלקם ינסו לחזור לבריטניה, אך יש מספר משמעותי של אזרחים שאנו מנסים להבין בדיוק מה מיקומם", אמר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ג'ון הג'יהאדיסט, אחד מחברי תא "הביטלס"
צילום: AFP
מומלצים