שתף קטע נבחר

229 הרוגים ב-4 ימים בפרברי דמשק: "השבוע הקטלני ביותר מאז 2015"

לא פחות מ-229 בני אדם, בהם 58 ילדים, נהרגו השבוע באזור א-רוטה כתוצאה מתקיפות צבא אסד. בתמונות קשות ממוקדי ההפגזה נראים פצועים שותתי דם ומכוסים באבק מנסים להימלט מאימת המטוסים: "אנחנו טובעים בדם - ואין לאן לברוח"

 

 

צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ממשיך במתקפות האינטסיביות על אזור א-רוטה שבפרבריה המזרחים של דמשק - אזור שנמצא תחת שליטת המורדים ושמונה כ-400 אלף בני אדם. במקביל, מניין ההרוגים ממשיך לטפס ומגיע לשיאים חדשים. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לא פחות מ-229 בני אדם נהרגו בארבעת הימים האחרונים במתקפות, מה שהופך את השבוע החולף למדמם ביותר באזור מאז 2015. עוד צוין כי בין ההרוגים 58 ילדים ו-43 נשים.

 

א-רוטה, אזור בפרברי דמשק ובו 10 עיירות, נמצא תחת מתקפה של הצבא הסורי מאז סוף דצמבר. משטר אסד פתח אז במבצע שנועד להשיב לו את השליטה על האזור. בתמונות מאזורי ההפצצות נראים רחובות מכוסים באבק, וכן ילדים ומבוגרים מכוסים בדם מקבלים טיפול רפואי לאחר שחולצו.

אזרחים מנסים לתפוס מחסה מההפצצות בפרברי דמשק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אזרחים מנסים לתפוס מחסה מההפצצות בפרברי דמשק(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

"א-רוטה טובעת בדם. אלו הימים הגרועים ביותר שחווינו אי פעם", אמר חמזה, רופא מהעיירה ערבין, שנאלץ להתמודד עם זרם בלתי פוסק של פצועים, רבים מהם ילדים. במתקפה שאירעה אתמול בעיירה נהרגו לפחות 14 בני אדם ונפצעו כ-100 נוספים. "מתחילת הלחימה ב-2011 ועד עכשיו לא נראתה רמת הפצצות כפי שהייתה ב-96 השעות האחרונות". הוא הוסיף וסיפר בעיניים דומעות: "כרופא, הדבר הקשה ביותר הוא לטפל ביקיריך, בקולגות, בשכנים ובבני משפחה".

 

סוניה, מנהלת בארגון Save the Children המסייע לילדים במצוקה, קראה לסיום הלחימה ולהסרת המצור על האזור: "ילדים ומורים מבועתים מהמחשבה שבכל רגע הם יכולים להיפגע על ידי פצצה. אין להם לאן לברוח".

 

ראהד, עיתונאי שמתגורר בעיר דומא הסמוכה, הוסיף: "אין מקום אחד בטוח בא-רוטה. בנוסף לכך, הקברים קטנים מדי מכדי להכיל את מספר המתים". עיר הולדתו הפכה לדבריו ל"עיר רפאים": "היכן שלא תלך תיתקל בריחות של מוות ודם. במקביל, המטוסים חגים בשמים ולא מפסיקים להפציץ שווקים ובתי מגורים. לנו נותר רק להתפלל לאלוהים".

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

מועאהד, שנמנה על צוותי החילוץ, סיפר כי מטוסי חיל האוויר הסורי ירו לעברם בעת שפינו גופות תחת ההריסות בערבין: "בזמן שמשכנו גופות מתחת לבניינים שקרסו המטוסים שיגרו לעברנו חמישה פגזים".

 

האו"ם קרא בתחילת השבוע להפסקת אש של חודש באזור לצורך העברת סיוע הומניטרי והענקת טיפול רפואי לאזרחים בא-רוטה ובשאר האזורים של סוריה. לקריאה הצטרפה גם שרת ההגנה של צרפת, שכינתה את המתקפות "בלתי מתקבלות על הדעת - הן ברמת האלימות שלהן והן בהשלכותיהן על האוכלוסייה". 

 

לאחר מספר דיווחים על מתקפות סוריות שנעשו תוך שימוש בגז כלור, הצטרפו גם בארה"ב לגל הגינויים וביקשו מרוסיה, בת בריתו של אסד, להתערב. "המתקפות חייבות להיפסק", אמרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר ניוארט והוסיפה כי "רוסיה חייבת להשתמש בהשפעתה על דמשק כדי לאפשר באופן מיידי לכוחות האו"ם לספק סיוע חיוני לאוכלוסייה כה פגיעה".

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אתמול (יום ד') תקף מטוס קרב אמריקני באופן חריג כוחות המזוהים עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד במחוז דיר א-זור. גורם אמריקני מסר כי יותר מ-100 לוחמים שתומכים במשטר נהרגו בהפצצה.

 

 

הקואליציה נגד דאעש, שארה"ב עומדת בראשה, הודיעה כי מדובר בתגובה למתקפה של כוחות אסד על מטה הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המזוהים עם האופוזיציה ונתמכים על-ידי האמריקנים, באזור נהר הפרת.

 

בקואליציה הבינלאומית ציינו כי המתקפה על מטה האופוזיציה נערכה ללא כל התגרות מצדה, אך לא פירטה אם כוחות אמריקניים נכחו במקום או אם היו נפגעים בתקיפה הראשונה. "לצורך הגנת הקואליציה ובעלות בריתה, תקפנו מהאוויר את הכוחות שביצעו את המתקפה הראשונה כדי להביע את התנגדותנו לפגיעה בכוחות שנלחמים נגד דאעש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נמלטים מההפצצות בסוריה
צילום: AFP
מומלצים