שתף קטע נבחר

מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, מורגן צ'נגיראי, הלך לעולמו

צ'נגיראי מת בבית חולים בדרום אפריקה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 65. הוא היה מנהיג איגוד עובדים וראש ממשלה, אבל נודע במלחמתו רבת השנים בנשיא מוגאבה ולא פעם הוכה ונאסר על ידי משטרו

צ'נגיראי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צ'נגיראי(צילום: AFP)

 

מנהיג האופוזיציה בזימבבואה מורגן צ'נגיראי מת היום (יום ד') בדרום אפריקה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כך הודיע סגן נשיא מפלגת "התנועה הדמוקרטית לשינוי" (MDC), מפלגתו של צ'נגיראי, שהיה בן 65 במותו.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אני יכול לאשר שהוא מת הערב. המשפחה שלו הודיעה לי את זה", אמר אליאס מודזורי, לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

הוכה פעמים רבות על ידי כוחות הביטחון ונפגע קשות בראשו במעצר משטרתי ב-2007 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הוכה פעמים רבות על ידי כוחות הביטחון ונפגע קשות בראשו במעצר משטרתי ב-2007(צילום: AFP)

 

צ'נגיראי, ראש ממשלת זימבבואה בשנים 2013-2009, פקד לעתים קרובות את בית החולים בדרום אפריקה מאז שהודיע ב-2016 שהוא חולה בסרטן המעי הגס.

 

הקריירה של צ'נגיראי התאפיינה במאבק פוליטי ארוך שנים נגד הנשיא לשעבר רוברט מוגאבה, שרק בסוף 2017 הודח מתפקידו על ידי הצבא לאחר 37 שנים בראשות המדינה האפריקנית. צ'נגיראי הוכה ונכלא פעמים רבות על ידי ממשלו של מוגאבה.

 

מחלתו הממושכת של צ'נגיראי והיעדרותו מארצו הובילה לפילוג בתוך מפלגת האופוזיציה MDC, וכמה גורמים במפלגה כבר שכבר החלו לפעול, על פי הדיווחים, לרשת את מנהיג איגוד עובדי המכרות לשעבר.

 

יש הטוענים כי צ'נגיראי היה הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בזימבבואה, מנהיג עובדים שהקריירה שלו הוגדרה בסופו של דבר על ידי המאבקים שבהם השתתף - העיקרי שבהם כאמור נגד הרודן מוגאבה בן ה-93.

הבחירות בזימבבואה צפויות להיערך בששת החודשים הקרובים ומותו של צ'נגיראי מותיר חלל גדול, וכנראה שגם כאוס, במפלגתו. עובדה זו תעמוד לזכותה של מפלגת השלטון ZANU-PF בהנהגת סגנו לשעבר של מוגאבה, אמרסון מנאנגאגווה.

 

אף שצ'נגיראי סבל פעמים רבות מהתעללויות פיזיות על ידי כוחות תהביטחון של זימבבואה ונפגע קשה בראשו במעצר משטרתי ב-2007, הוא הקים קואליציה עם מפלגתו של מוגאבה וכאמור כיהן בתפקיד ראש הממשלה בין 2009 ל-2013. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים