שתף קטע נבחר

"צריך עין חדה": הלוחם שסיכל שמונה פיגועים

עיניים של נץ? חושים חדים במיוחד? כנראה גם וגם. תכירו את סמ"ר ש', לוחם מג"ב ממוצא צ'רקסי שבתוך ארבעה חודשים סיכל החדרת שמונה מטעני צינור לבית המשפט הצבאי בצומת מגידו. "בסך הכול עשיתי את העבודה"

 

סמ"ר ש' ()
סמ"ר ש'

הצלת חיים היא אחד המעשים הנאצלים ביותר. בחלקו של סמ"ר ש', לוחם מג"ב, נפלה הזכות הזאת כמה פעמים. לא בגלל מזל ולא בגלל מקריות, אלא הודות לאיכפתיות, אחריות, מקצוענות וערנות יוצאת דופן. בחודשים האחרונים הוא סיכל סדרת ניסיונות להחדיר מטעני צינור לבית־משפט צבאי.

 

הצעיר, בן העדה הצ'רקסית, מוצב בבית־הדין הצבאי בסאלם שליד צומת מגידו. בחודשים האחרונים סיכל החדרת שמונה מטעני צינור לתוך הבניין. את המטענים ניסו להחדיר לשטח בית־הדין פלסטינים שהגיעו למקום, בין אם כדי לצפות במשפט או בין אם לקבל אישור כלשהו.

 

לפני כארבעה חודשים הוא איתר מטען אחד. כמה ימים לאחר מכן איתר שני מטענים נוספים שניסה להחדיר אדם אחר. השבוע קבע הלוחם שיא חדש: שלשום איתר מטען, ואתמול איתר ארבעה מטענים שניסו להחדיר שלושה בני אדם שונים. בכל המקרים הוא בלם את המחבלים ואף הביא למעצרם.

 

על האירוע אתמול סיפר: "ראיתי שניים לבושים בקפוצ'ון וחבושים בכובעים, ובמקביל ראיתי אדם נוסף מסתובב באופן מוזר ומחשיד. כשקראתי לו לעצור הוא התחיל ללכת אחורה, לחבריו עם הקפוצ'ון. באותו רגע הבנתי שהם קשורים. קראתי להם לשכב, ביצעתי נוהל מעצר חשוד ואז הם השליכו ארבעה מטענים. זה ממש נס. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המטענים היו מתפוצצים בבית־המשפט".

 

הוא סיפר על נוסחת ההצלחה: "צריך להיות עם עין חדה. אני לא גיבור, אני בסך הכל עושה את עבודתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים