שתף קטע נבחר

גיבורת פלורידה: ספרנית הצילה 50 תלמידים

ברגעי האימה בתיכון בפלורידה נזכרה דיאנה בתושייה של חברתה איבון, שהצילה 22 בני אדם בטבח בבית הספר בניוטאון כשנעלה אותם בארון: "בזכותה ידעתי מה לעשות. אם לא ישנו את חוק הנשק זה יקרה לכולם"

ברגע שהספרנית דיאנה הנסקי שמעה "קוד אדום" ברדיו בספריית התיכון בפלורידה היא נזכרה בספרנית אחרת, חברתה הטובה איבון צ'ך. צ'ך הצילה 22 בני אדם בטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק, כשנעלה אותם בארון ברגעי האימה.

דיאנה הנסקי מחוץ לבית הספר בפלורידה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דיאנה הנסקי מחוץ לבית הספר בפלורידה(צילום: רויטרס)
"היא הייתה באותו יום בסנדי הוק, ובזכותה ידעתי מה לעשות", אמרה הנסקי בת ה-57 שעובדת בתיכון סטונמן דאגלס בפארקלנד בפלורידה. 17 תלמידים ומורים נרצחו ביום רביעי בבית הספר, בטבח שביצע ניקולס קרוז - שסולק מהתיכון.

 

מאמן הקריב את חייו למען התלמידים בפלורידה

 

לפני חמש שנים עבדה צ'ך בת ה-58 בבית הספר בניוטאון בקונטיקט, שבו נרצחו 20 ילדים ושישה מבוגרים. היא הובילה 18 ילדים וארבעה מבוגרים לארון קטן, ונעלה את דלת הארון בזמן מסע ההרג. "אנשים אמרו לי: 'איזה צירוף מקרים שיש לך חברה קרובה כל כך שעברה את אותה חוויה", אמרה צ'ך לרויטרס. "אני כועסת שמישהו צריך לעבור את הזוועה הזאת".

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

הרוצח ניקולס קרוז ()
הרוצח ניקולס קרוז

הנסקי סיפרה אתמול (יום ו') לרויטרס שכששמעה את ההודעה על העוצר בבית הספר, עוד לפני ששמעה את היריות, היא צעקה לתלמידים: "בואו הנה, בואו הנה". במהרה נזכרה הנסקי בניסיון של חברתה לפני חמש שנים, ובמהרה היא הובילה 50 תלמידים וחמישה מבוגרים לחדר ציוד התקשורת בסוף הספרייה, ונעלה את הדלתות. בינתיים שידר הרדיו עדכון שהרוצח מסתובב חופשי.

 

חלק מהמורים חשבו שמדובר בתרגיל, מכיוון שצוות בית הספר עבר לאחרונה הכשרה כיצד להתמודד במצב שבו יש יורה בשטח בית הספר. הנסקי אמרה שלמורים נמסר שתרגיל שמדמה תרחיש שכזה אמור להתקיים. היא הוסיפה שאחד המורים, שפילס את דרכו בין ההרוגים והפצועים במסדרונות, חשב שהם תלמידי תיאטרון עם דם מלאכותי.

בית הספר סנדי הוק בניוטאון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בית הספר סנדי הוק בניוטאון(צילום: AFP)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)
 

הנסקי לא חשבה שמדובר בתרגיל. "מיד הרגשתי שזה אמיתי", היא סיפרה. הנסקי אמרה לכל מי שהיה בספרייה לשכב על הרצפה ולהתחבא מאחורי חפץ כלשהו – עגלות ציוד או ערימות דפים. היא כיסתה את חלון הספרייה וכיבתה את האורות. "יכולתי לראות מה קורה בין הדלת לרצפה. יכולתי לראות את האיש הרע, היורה, הולך. בהתחלה זה פשוט היה עוצר אבל מיד אחר כך שמענו יריות. שמענו את שמו".

 

"הוא היה ילד מוטרד", סיפרה הספרנית על ניקולס קרוז בן ה-19. הנסקי וחברתה צ'ך, לכל אחת מהן שני ילדים, אמרו שהדרך היחידה לעצור את מסעות ההרג האלה היא חקיקה בקונגרס ושינוי חוקי הנשק. "אם החוקים לא ישתנו, בשלב מסוים כולנו נעבור את החוויה הזו", הדגישה צ'ך. "עשינו כל מה שלימדו אותנו לעשות", אמרה הנסקי. "וזה עדיין קורה. ויש 17 שעדיין לא חזרו הביתה אחרי בית הספר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים