שתף קטע נבחר

סירב להסיע מילואימניק בגלל תיק גב: "אתה לא חייל"

חייל מילואים בן 23 מבאר שבע טוען כי נהג של "אגד תעבורה" סירב להסיעו - רק בגלל שביקש להעלות את תיק הגב שברשותו. בנוסף, טען האחרון כי "המדים שלך מלוכלכים, אתה לא חייל". בחברה דווקא גיבו את הנהג: "נפל קורבן לבריונות"

 

איגור בבייב, תושב באר שבע בן 23 המשרת במילואים, יצא מבסיסו בקריית ארבע להתרעננות בביתו למשך כמה שעות. משביקש לשוב לבסיס, הגיע לתחנה המרכזית בעיר, אך שם, לטענתו, נתקל ביחס משפיל מצד נהג האוטובוס - שסירב להעלותו עם תיק הגב שהיה ברשותו ואף העיר לו כי מדיו מלוכלכים וכי הוא "לא חייל".

.  

בבייב, המשרת ביחידת דובדבן, סיפר ל-ynet כי האירוע התרחש בשבוע שעבר. "עליתי לאוטובוס לבוש במדי ב' עם תיק גב קטן", אמר. "מסיבה מסוימת, הנהג לא הסכים לכך ופקד עליי לאחסן את התיק בתא המטען. אמרתי לו שבתיק יש דברים חשובים ולכן אני במקש לעלות איתו לאוטובוס. בתגובה, הוא סגר עליי את הדלת".

 

באותה עת עמד בבייב על מדרגות האוטובוס ולכן הדלת נפתחה באופן אוטומטי. לדבריו, הנהג המשיך להתווכח עמו "תוך שהוא נוגע בתיק עם היד, מזעיק את סדרני החברה ומסרב להמשיך בנסיעה". החייל, מצידו, הזעיק משטרה.

 

"אמר: 'המדים שלך מלוכלכים, אתה לא חייל". הנהג (צילום: איגור בבייב) (צילום: איגור בבייב)
"אמר: 'המדים שלך מלוכלכים, אתה לא חייל". הנהג(צילום: איגור בבייב)

תיק המריבה (צילום: איגור בבייב) (צילום: איגור בבייב)
תיק המריבה(צילום: איגור בבייב)

לדברי בבייב, אחת הנוסעות באוטובוס שהייתה עדה למתרחש, העירה לנהג על התנהגותו: "היא אמרה לו, 'הוא חייל, הוא שומר עליך'. הנהג השיב לה: 'גם את יכולה לרדת מהאוטובוס'". בשלב הזה, לדברי בבייב, פנה אליו שוב הנהג והעיר לו על מדיו: "תסדר את המדים כמו שצריך, הם מלוכלכים, אתה לא חייל". בתום הוויכוח בין הצדדים, שארך כעשר דקות, יצא האוטובוס לדרך.

 

סיפורו של בבייב פורסם בפייסבוק בידי מפקדו, עמית דרי, שמכהן גם כיו"ר "מילואימניקים בחזית". "אני עושה מילואים בלב שלום", אמר בבייב. "יש לי עסק שאותו אני עוזב באהבה בכל פעם שאני צריך לשרת. זה לא נעים לשמוע דברים כאלה ועוד מאדם שעובד עם ציבור".

 

"אגד תעבורה": "הנהג נפל קורבן לבריונות מצד החייל"

מנגד, ב"אגד תעבורה" מטילים את האחריות לאירוע דווקא על בבייב עצמו ואמרו בתגובה על הטענות כי "בשבוע שעבר נהג שלנו נפל קורבן לבריונות של חייל באוטובוס; הבריונות עברה לרשת ולאחר מכן נהג שלנו הותקף בקריית ארבע ונזקק לטיפול רפואי".

 

עוד הוסיפו ב"אגד תעבורה": "אחת הסיבות המרכזיות לחסרונם של 3,500 נהגים בתחבורה הציבורית היא היחס לנהגים. 'אגד תעבורה' מגבה את הנהגים שלה ותגן עליהם גם מפני התקפות ברשת. לא נשתף פעולה עם בית משפט שדה, לא עם שיח פוגעני או גזעני כלפי הנהגים שלנו ולא עם להט היצרים שדורש עונש בלתי מידתי”.

 

עו"ד מוני בן-מוחה, המייצג את בבייב, מסר: "כמייצגו של חייל המילואים אשר עבר חוויה פוגענית, מאיימת ומשפילה מאין כמותה, אנו שומרים לעצמנו את הזכות למצות את הדין הן עם חברת אגד והן עם נהג האוטובוס במישרין. כמו כן נשקול פניה בימים הקרובים לבית המשפט על מנת לקבל צו לתפיסת סרטוני מצלמות האבטחה אשר תיעדו את האירוע.

 

"צר לי כי חברה ציבורית גדולה, שכל ייעודה הינו מתן שירות לציבור, לא נוטלת אחריות על אירוע מצער כגון דא ואף נוקטת בגישה בריונית ומאיימת על מנת להשתיק את החייל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגור בבייב
נהג האוטובוס
צילום: איגור בבייב
מומלצים