שתף קטע נבחר

"שילה היה אצלנו בפיקדון למשך 23 שנה"

אביו של סמ"ר שילה סימן טוב, לוחם גולני שנפגע בתאונה בכביש 6 ומת היום מפצעיו, אמר: "הוא היה ילד מיוחד שתמיד היה מתנדב. כנראה שהקב"ה רוצה ששילה יהיה לידו". חבריו סיפרו כי לא היה אמור להיות ברכב, אך חברו ביקש ממנו להתחלף. שילה נקרא על שם סבתו, שנרצחה בפיגוע בפתח תקווה במאי 1979

 

בבית החולים שיבא בתל-השומר נקבע הערב (יום ב') מותו של לוחם גולני, שילה סימן טוב בן 23 מצופים, שנלחם בששת הימים האחרונים על חייו לאחר שנפצע אנושות בתאונה בכביש 6. עוזי, אביו של שילה, ספד לו: "שילה היה אצלנו בפיקדון למשך 23 שנה. הוא היה ילד מיוחד שתמיד היה מתנדב. כנראה שהקב"ה רוצה ששילה יהיה לידו". שילה נקרא על שם סבתו, שולה אבודרהם, שנרצחה בפיגוע בפתח תקווה במאי 1979. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה. 

 

שילה סימן טוב ()
שילה סימן טוב

 

 

החיילים, לוחמי גדוד הסיור של גולני, עשו את דרכם בכביש 6 מצפון לדרום בשיירת ג'יפים ואז פגעה בהם משאית, כשהיו סמוך למחלף ניצני עוז. בתאונה נהרגו גם סמ"ר אשטו טספו בן 21 מפתח תקווה וסמ"ר בר יעקוביאן בן 19 מנתיב השיירה.

 

האב הוסיף: "זו תחושה קשה מאוד. מיד אחרי התאונה עוד הוא הספקנו לדבר ואמרתי לו שנשחק כדורסל כשהוא יצא. אבל אז ביום שישי חלה הידרדרות במצבו. כולם בצוות הגיעו לבית החולים ועשינו כאן שבת של תפילות. אבל היום הבנו על-ידי הרופאים שאין כל כך מה לעשות ולכן כבר הבנו ששילה לא יהיה איתנו". נריה אבודהרם, בן דודו של שילה, הוסיף: "הייתה לו שמחת חיים. הוא אהב לעזור והתנדב המון. הוא בכלל לא היה אמור להיות שם. הוא קיבל שחרור הביתה אבל החליט לפרגן לחבר אחר. התנדב באיל"ן, בשמחה לילד ובמקומות נוספים.

 

שילה, בנם של אביבה ועוזי, היה השלישי מבין שישה אחים. אמו עובדת ביישוב כגננת מזה שנים. יהודה ברכיה, המתגורר ביישוב, ספד: "הוא היה חייכן, אהב להתנדב. צדיק. כולם אהבו אותו והכירו אותו. הוא היה ספורטאי, שיחק בליגות השומרון. זו אבדה קשה ליישוב". בני המשפחה ביקשו מתושבי היישוב להגיע לבית החולים כדי להיפרד משילה.  בני המשפחה והחברים סיפרו כי שילה לא היה צריך להיות בהאמר שנפגע בתאונה, אך הוא התחלף עם חבר שביקש ממנו. "זו עוד דוגמה להתנדבות שלו", אמרו חבריו. "זו אבידה קשה מאוד עבורנו. אבל אנחנו אנשים מאמינים".

 

"נתן את כל כולו כדי להיות חייל למופת"

דויד אבודרהם, דודו של שילה, אמר: "היה לנו קשר מאוד מיוחד וחזק, מגיל קטן ידעתי שהוא בחור מיוחד ונחבא אל הכלים. היה בו שילוב של עוצמה, נתינה וצניעות שאפילו ביקרתי אותו עליו - כי אדם צנוע צריך להכיר ביכולותיו.

 

"הוא נתן את כל כולו כדי להיות חייל למופת", סיפר הדוד. "היו לנו הרבה שיחות נפש. בשבת האחרונה דיברנו על החיים, על זה שהגיע השלב לעבור לזוגיות ולקשר טוב. אני עובד עם זוגות בתחילת דרכם והצעתי לו לבוא לסדנה".

 

לדברי הדוד, הוא שהה בחו"ל כשאירעה התאונה הטראגית והגיע מיד לארץ עם היוודע הבשורה. "לצערי, הנזק המוחי היה חמור יותר משחשבנו. לראות בחור נסיך שוכב במיטה ולדעת שעוד רגע הוא לא איתנו זה קשה".

 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "סמל ראשון שילה סימן טוב היה מהשורה הראשונה של הנוער בשומרון, היה כל כולו התנדבות ונתינה למען הכלל, אדם אהוב ביישוב צופים ואהוב בקרב חבריו הרבים מנוער השומרון וגם מחוצה לו, שירת בקו בשומרון בהצטיינות והיה דמות מופת גם לחבריו ביחידה וגם לחבריו ביישוב. היישוב צופים וקהילת השומרון כולה אבלים על מותו הטרגי של שילה. אנו מחבקים ברגעים קשים אלו את המשפחה היקרה, אחת המשפחות השורשיות בצופים, אנו נעמוד לצדם ברגעים אלו ונחזק אותם".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים