שתף קטע נבחר

מבצע אכיפה נגד נהגי אוטובוס: משוחחים בנייד ולא מצייתים לרמזורים

בעקבות תלונות רבות של אזרחים המשטרה פתחה אתמול במבצע מיוחד לאיתור נהגי אוטבוס של חברת "קווים" באזור מודיעין שמבצעים עבירות תנועה. 3 נהגים תועדו משתמשים בסלולרי בזמן נהיגה ואחד הנהגים תועד חוצה צומת ברמזור אדום. צפו בנהגים מבצעים עבירות תנועה מסכנות חיים

אגף התנועה במשטרה החל אתמול (ב') במבצע מיוחד לאיתור נהגי אוטובוס מאזור מודיעין שמבצעים עבירות תנועה. כמה מהנהגים תועדו משתמשים בטלפון הנייד בזמן הנסיעה, כמה מבצעים עבירות אחרות ונהג אחד תועד חוצה צומת באור אדום. צפו בתיעוד מהמבצע המיוחד:

 

 

נהגי חברת "קווים" שעובדים במודיעין ובסביבה לא תיארו לעצמם כי בין הנוסעים הרגילים ישנם גם בלשים סמויים של אגף התנועה. השוטרים ביצעו ביומיים האחרונים פעילות אכיפה מוגברת נגד נהגי אוטובוסים שביצעו עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש, בדגש על חברת "קווים".

 

המבצע נערך לאחר שבתקופה האחרונה התקבלו במשטרה תלונות רבות מאזרחים על נהגי אוטובוס במודיעין והסביבה שביצעו מספר רב של עבירות תנועה מסכנות חיים. בין היתר התלוננו הנוסעים על עבירות של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי ציות לתמרור עצור, חציית צומת באור אדום, אי מתן זכות קדימה ועוד.

שלושה נהגים תועדו משתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. קנס של אלף שקלים ו-8 נקודות (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
שלושה נהגים תועדו משתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. קנס של אלף שקלים ו-8 נקודות(צילום: דוברות משטרה)

משעות הבוקר המוקדמות אתמול החלו בלשי היחידה המרכזית של אגף התנועה בפעילות מוגברת במטרה לאתר את אותם הנהגים. הבלשים התחזו לנוסעים תמימים ותיעדו כמה מקרים שבהם נהגי אוטובוס ביצעו עבירות תנועה בזמן שהסיעו נוסעים ליעדים שונים במודיעין והסביבה. במשטרה ציינו כי "הפעילות הסמויה והשימוש במצעי תיעוד טכנולוגיים מהווים גורם מרתיע במאבק בקטל בדרכים".

 

כשהבלשים הבחינו בנהג אוטובוס שביצע עבירה הם תיעדו אותה, הורו לנהג לעצור בצד הדרך ורשמו לו דו"ח במקום. בסיום הפעילות שנמשכה היום ואתמול נרשמו יותר מ-20 דו"חות נגד נהגי אוטובוס. שלושה נהגים נתפסו משתמשים בטלפון הנייד בזמן נהיגה והם קיבלו דו"ח על סך אלף שקלים ושמונה נקודות.

ארבעה נהגים תועדו לא מצייתים לתמרור עצור. 250 שקלים קנס ו-4 נקודות (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
ארבעה נהגים תועדו לא מצייתים לתמרור עצור. 250 שקלים קנס ו-4 נקודות(צילום: דוברות משטרה)

ארבעה נהגים תועדו לא מצייתים לתמרור עצור וקיבלו דו"ח על סך 250 שקלים וארבע נקודות. חמש דו"חות נרשמו לנהגי אוטובוס שלא נתנו זכות קדימה כנדרש והם קיבלו קנס של 500 שקלים וארבע נקודות. כמו כן, במהלך הפעילות נתפס נהג שחצה צומת ברמזור אדום, הוא קיבל דו"ח על סך 1,500 שקלים ועשר נקודות.

 

באגף התנועה מסרו: "הפעילות הזאת מתווספת לפעילויות אכיפה נוספות שממוקדות נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש. אנו נפעל בכל מקום שבו נידרש כדי להגביר את תחושת הביטחון של האזרחים בכבישים".

 

מחברת קווים נמסר בתגובה. "חברת קווים מברכת את משטרת ישראל על הבדיקות והאכיפה ומקווה שביקורות כאלו יבוצעו לאורך כל השנה ובכל הארץ. החברה תמשיך בפעילותה בתחום הבטיחות בהכשרה, בהדרכה, בהסברה ובענישה, כדי לשפר את התנהגות הנהגים ותשתף פעולה עם כל הגורמים כדי לקדם זאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
נהג משתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה
צילום: דוברות משטרה
מומלצים