שתף קטע נבחר

זו המדינה שהכי מסוכן להיוולד בה

יוניצ"ף פרסמה דו"ח המסמן את המדינות שבהן סיכויי התינוק למות בלידה הם הגבוהים ביותר. המצב בדרום אסיה ובאפריקה קשה, יפן ואיסלנד בראש טבלת ההישרדות

סוכנות הילדים של האו"ם פרסמה היום (ג') דו"ח הקובע שפקיסטן היא המדינה שהכי מסוכן להיוולד בה – 46 מכל 1,000 תינוקות הנולדים בה מתים בלידה.

 

לפי הדו"ח האזורים שהכי מסוכן להיוולד בהם הם דרום אסיה ואפריקה שמדרום לסהרה. הדו"ח פורסם במסגרת קמפיין חדש של יוניצ"ף שנועד להגביר את המודעות לבעיית המוות בלידה.

את רוב מקרי המוות אפשר למנוע. ילד ואמא בפקיסטן (צילום: AP) (צילום: AP)
את רוב מקרי המוות אפשר למנוע. ילד ואמא בפקיסטן(צילום: AP)

הנרייטה ה' פור, מנכ"לית יוניצ"ף, אמרה כי אף שמספר מקרי המוות של ילדים בני חמש ומטה ברחבי העולם פחת ביותר מחצי ב-25 השנים האחרונות, לא הושגה התקדמות דומה בכל הקשור לילדים בני פחות מחודש. לדבריה רוב מקרי המוות האלה ניתנים למניעה. יותר מ-80% ממקרי המוות של תינוקות נגרמים ממחלות שניתן למנוע אותן ולטפל בהן: סיבוכים כמו היעדר חמצן בלידה וזיהומים או לידה מוקדמת.

 

אחרי פקיסטן, המדינה הבאה שהכי מסוכן להיוולד בה היא הרפובליקה המרכז-אפריקנית, ובמקום השלישי מהסוף ניצבת אפגניסטן. סיכויי ההישרדות הגבוהים ביותר של תינוקות נרשמו ביפן, באיסלנד ובסינגפור.

 

לפי יוניצ"ף אפשר להציל 3 מיליון ילדים מדי שנה אם תהיה השקעה מספקת באיכות הטיפול הניתן ליולדות ולתינוקות.

מחסור במיילדות מיומנות. שניות אחרי לידה בפקיסטן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מחסור במיילדות מיומנות. שניות אחרי לידה בפקיסטן(צילום: AFP)

"המצב כאן עגום", הודה ד"ר רזנה חליד, רופא מיילד בכיר במחוז חייבר פוחטונחווה שבצפון-מערב פקיסטן. "אנחנו לא זקוקים לרופאים נוספים, יש לנו מספיק כאלה. אנחנו צריכים מיילדות מיומנות". לדבריו מיילדות כאלה יוכלו למנוע 80% ממקרי המוות: "אני מרגיש שלא משנה אילו כלים אנחנו מקצים לזה וכמה כסף אנחנו משקיעים בזה – כל עוד לא נשפר את איכות המיילדות ואת המיומנויות שלהן תינוקות בפקיסטן ימשיכו למות. בבתי חולים ממשלתיים בפקיסטן יש מיילדות שלא מסוגלות ליילד".

 

יוניצ"ף הדגישה כי מלבד הצורך בהכשרה טובה יותר למיילדות יש צורך גם במים נקיים יותר, חומרי חיטוי ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
46 מכל 1,000 תינוקות מתים בלידה
צילום: AP
מומלצים