שתף קטע נבחר

מבקשי מקלט הפגינו: "מגרשים אותנו בגלל צבע עור"

שבעה מבקשי מקלט, שמסרבים לעזוב את הארץ, הועברו ממתקן השהייה "חולות" לכלא "סהרונים" הסמוך. בעקבות כך הפגינו כאלף מאזרחי מדינות אפריקה השוהים בארץ: "הממשלה רוצה לגרש אותנו לגזר דין מוות"

 

 

כאלף מבקשי מקלט ופעילים של תנועת "עוצרים את הגירוש" הפגינו הבוקר (יום ה') מול מתקן השהייה "חולות" בנגב, ובהמשך קיימו צעדת מחאה לכיוון כלא "סהרונים" הסמוך. ההפגנה התקיימה במחאה על העברתם של שבעה מבקשי מקלט ממתקן השהייה לכלא הסמוך בגלל סירובם לעזוב את ישראל. 

 

"ממשלת ישראל הערימה עליי קשיים", סיפר מולר גבריהיאוט (27), שהגיע לארץ לפני כשבע שנים מאריתריאה ונמנה עם אחד מהמועברים לכלא. "הממשלה נתנה לי 30 יום להחליט אם לעזוב את המדינה. אנחנו זועקים וצועקים לעזרה. אנחנו מבקשי מקלט, מפגינים למען הזכויות שלנו, אנחנו בני אדם".

 

הוא אמר עוד: "ממשלת ישראל פשוט זרקה אותנו בסהרה, אולי בגלל צבע העור שלי. אני מפגין כי הממשלה רוצה לגרש אותנו לגזר דין מוות. החבר הכי טוב שלי היה מבקש מקלט ועזב לרואנדה, הוא לא קיבל שום דבר. הוא עזב לאירופה ולמרבה הצער איבדתי אותו בסהרה. הוא מת, ואני בוחר להיות בכלא".

הפגנת מבקשי המקלט (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הפגנת מבקשי המקלט(צילום: רועי עידן)

תיאדרוס מובסה (29), שהגיע לישראל לפני שש שנים, אמר: "זה ממש כואב, אנחנו נמצאים כאן שנה ואומרים לנו 'לכו לרואנדה, לכו לאוגנדה'. שם אף אחד לא מתייחס אליך, אין לך מעמד, אתה לא אזרח, אני לא מכיר את המדינות האלה ואת השפה. אני מעדיף להישאר פה. הממשלה מתייחסת ככה למבקשי המקלט בגלל צבע העור שלהם. עובדה שיש מבקשי מקלט ממדינות אחרות שנשארים. בגלל שהצבע שלנו שחור - שונאים אותנו".

 

כאמור, שבעה מבקשי מקלט שסירבו לעזוב את ישראל הועברו ממתקן השהייה "חולות" לכלא "סהרונים" הסמוך. מדובר במבקשי המקלט הראשונים שנכלאים בשל סיבה זו מאז ההכרזה על תוכנית הגירוש, שבמסגרתה ייסגר מתקן "חולות" בסוף מרס.

 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

השבעה, מבקשי מקלט מאריתריאה, היו בין הראשונים לקבל לפני כחודש מכתבים שמורים להם לעזוב את ישראל ל"מדינה שלישית" (רואנדה) או שייכלאו לפרק זמן בלתי מוגבל, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה. השבעה נקראו שלשום לשימוע, ומיד בסיומו הועברו ל"סהרונים". במחאה לכך פתחו כל 700 מבקשי המקלט המוחזקים במתקן "חולות" בשביתת רעב.

 

טסאפזגי אסגודום (33), אחד משובתי הרעב שהגיע לארץ לפני שש שנים, אמר: "לפני כמה חודשים החליטו לגרש חלק מהאחים שלנו. הם הודיעו להם שאו שיגורשו או שייכלאו. הם העדיפו להישאר בכלא. הם הודיעו להם ללכת לכלא בלי לאסוף את הציוד שלהם. הם הופרדו מחבריהם וכלאו אותם במתקן קטן. כתוצאה מכך אנחנו בשביתת רעב ואנחנו נצעד כדי לשחרר אותם. לפחות שיתייחסו לפליטים בהומניות, במוסריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים