שתף קטע נבחר

לפני מחאת הענק: תמונות המועמדים לגירוש נתלו ברחבי ת"א

לקראת העצרת שתיערך במוצ"ש נתלו בעיר מאות פורטרטים של מועמדים לגירוש מאריתריאה וסודן: "רוצים שיידעו שאנחנו באמת פליטים ושברחנו כדי להציל את החיים שלנו"

 

 

מאות פורטרטים של מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן המועמדים לגירוש מישראל נתלו הלילה (שישי) ברחובות תל אביב. זאת לאחר שבשבועות האחרונים קבוצה של צלמים עצמאים תיעדה מעל ל-500 מבקשי מקלט, שרובם שוהים במתקן "חולות", שעתיד להיסגר בסוף החודש הבא כחלק מתוכנית הגירוש. בין המצולמים ישנם כמה שהועברו השבוע מ"חולות" לכלא "סהרונים", לאחר שהודיעו על סירובם לעזוב לרואנדה.

 

צילומי מבקשי המקלט שנתלו בתל אביב ()
צילומי מבקשי המקלט שנתלו בתל אביב

הצילומים של חיים שוורצנברג, אורן זיו ואחרים, נתלו בין היתר מחוץ לתחנה המרכזית החדשה, בהרצל 16, נחלת בנימין, פינת גרוזנברג, אלבני 99 ועוד. התערוכה תוצג גם בהפגנה נגד הגירוש שתתקיים מחר בערב בדרום תל אביב. "בעוד הממשלה שולחת את הפליטים לכליאה ב'חולות' ו'סהרונים' וגירוש למדינה שלישית, מבקש הפרויקט להנכיח את האנשים שאותם מנסה המדינה להעלים מהדיון הציבורי", נמסר מהצלמים.

 

"בעזרת הצילומים אנו מבקשים להזכיר שהפליטים כאן, מבקשים מקלט, ובמקום זאת מקבלים כלא. הצילומים מבקשים להזכיר לציבור, וגם למקבלי ההחלטות, שגם אם מישהו נשלח למאסר ללא הגבלה, לא יהיה ניתן להשכיח את הסיבה שבגללה הגיע לישראל - כדי לבקש מקלט".

 


מיכאל, אחד ממבקשי המקלט שהשתתף בפרויקט סיפר: "אנחנו רוצים שעם ישראל, ושגם בעולם יידעו שלא נותנים לנו ויזה וזורקים אותנו לכלא, אבל אנחנו לא הולכים לאוגנדה או רואנדה - אנחנו נישאר בכלא, למרות שאני מקווה שזה לא יקרה. אנחנו רוצים שיידעו שאנחנו באמת פליטים ושברחנו כדי להציל את החיים שלנו. ממשלת ישראל משקרת ואומרת שאנחנו מהגרי עבודה, אבל זה לא נכון".

 

בתוך כך, נשלמות ההכנות לעצרת נגד גירוש מבקשי המקלט שתתקיים מחר החל מהשעה 20:30 בדרום תל אביב. ההפגנה, ביוזמת תנועת "תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש" ובהובלת ארגון "כוח לקהילה" שבראשו עומדת שולה קשת, תושבת דרום תל אביב, צפויה להיות מפגן המחאה הגדול ביותר נגד תוכנית הגירוש מאז שאושרה בכנסת לפני כחודשיים וחצי. בהפגנה ייקחו חלק בין היתר גם מבקשי מקלט.

 

 

ההפגנה תתקיים לאורך רחוב לוינסקי ולקראתה ייסגרו הכבישים באזור החל מהשעה 15:00. העיתונאית מרב בטיטו תנחה את האירוע, ויישאו בו דברים תושבות דרום תל אביב, מבקשי מקלט, הסופר סמי שלום שטרית, הפעילה החברתית שולה מולא ואנשי ציבור נוספים. המוזיקאים עמיר לב וקרולינה יופיעו על הבמה.

 

בסמוך לעצרת נגד הגירוש תתקיים במקביל הפגנה של "החזית לשחרור דרום תל אביב" תחת הכותרת "העם בעד הגירוש - זוכרים את אסתר גלילי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים