שתף קטע נבחר

עם "עזרה" מפיקוד העורף: תרגיל פתע לחמאס בעזה

תרגיל רחב היקף שערך משרד הפנים בעזה דימה תרחיש של מתקפה ישראלית על הרצועה ותרגל הנחיות התגוננות במבנים ציבוריים ובמוסדות חינוך. את המידע ריכזו בעזה מאתר פיקוד העורף הישראלי ועל בסיס מודלים שקרו במבצע "צוק איתן"

 

התרגיל הביטחוני בעזה, בשבוע שעבר ()
התרגיל הביטחוני בעזה, בשבוע שעבר

על כך ישראל לא תבקש זכויות יוצרים מחמאס: משרד הפנים בעזה החליט ביום רביעי האחרון לערוך תרגיל פתע לארגון חמאס ולכל זרועות מנגנוני הביטחון וההצלה ברצועה, ובמהלכו נעשה שימוש במידע של פיקוד העורף, כמו למשל הנחיות התגוננות.

 

התרגיל, שנמשך חצי יממה, כלל "הקפצה" של כל הענפים במנגנון ותרגול תרחישים שונים של מתקפה על עזה, כמובן מהצד הישראלי. התרחישים נבנו על בסיס מודלים שקרו במבצע "צוק איתן" ובמסגרתם תורגלו גם מוסדות החינוך ומוסדות הציבור ברצועה.

 

את המידע והנחיות ההתגוננות, כמו למשל איתור מרחב מוגן ופינוי ילדים למקלטים, ריכזו בעזה דרך פיקוד העורף הישראלי. מנגנוני הביטחון אספו את המידע דרך אתר האינטרנט של פיקוד העורף וכן דרך ההודעות שפיקוד העורף מפיץ בגלוי לציבור הרחב בישראל.

 

כך למשל, למדו ילדי עזה שברגע של מתקפה ישראלית יש לרדת למקלט, אך משום שבעזה אין ממש מקלטים תקינים כמו בישראל, מוטב לתפוס מחסה בין ארבעה קירות. בנוסף, תרגלו השתטחות על הקרקע והנחת הידיים על הראש.

 

 

 

כמו כן, המורים והמורות במוסדות החינוך ברצועה תרגלו פינוי ילדים מהכיתות בצורה מסודרת, כפי שפיקוד העורף הישראלי מלמד, אל מרחב מוגן - ככל שניתן במונחים של רצועת עזה.

 

התרגיל כלל גם תרגולים שונים של תרחישים לאורך הגבול עם ישראל ומצרים. במהלך התרגיל נפרשו כוחות גדולים של משטרה כחולה ברצועה ובמקביל כוחות מנגנוני החמאס תרגלו תרחישים של תקיפה ישראלית, כולל כניסה קרקעית. בנוסף תורגלו תרחישים של פינוי פצועים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים