שתף קטע נבחר

מקסיקו: "ביקור הנשיא בבית הלבן נדחה בגלל שיחה עם טראמפ"

גורמים במקסיקו סיפרו שנשיא ארה"ב איבד את העשתונות לאחר שאנריקה פניה נייטו חזר על עמדת מקסיקו שמסרבת לשלם על החומה. גורמים בארה"ב אמרו ל"וושינגטון פוסט" שטראמפ היה מתוסכל מכך שחשבו שהוא יוותר על הבטחת הבחירות שלו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, החליטו לדחות את הביקור המתוכנן של הנשיא המקסיקני בבית הלבן בעקבות שיחה מתוחה בין השניים שעסקה בחומה בגבול בין המדינות. כך אמר הלילה (א') בכיר בבית אמריקני.

פנייה ניטו וטראמפ בפגישתם ב-2016. השיחה התפוצצה והביקור נדחה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פנייה ניטו וטראמפ בפגישתם ב-2016. השיחה התפוצצה והביקור נדחה(צילום: רויטרס)

"שני המנהיגים הסכימו שזאת אינה העת הנכונה לביקור וכי הצוותים של השניים ימשיכו לשוחח ולעבוד יחד", אמר הבכיר האמריקני. גורמים במקסיקו אמרו כי פגישה בין טראמפ לפניה נייטו תיערך בשבועות הקרובים, אך לא נקבו בתאריך.

 

לפי ה"וושינגטון פוסט", שדיווח הלילה לראשונה על הדחייה, שני הנשיאים שוחחו ביום שלישי במשך כ-50 דקות. השיחה בין השניים הפכה למתוחה לאחר שטראמפ לא הסכים לתמוך פומבית בעמדתה של מקסיקו כי אינה צריכה לממן את בניית החומה בין שתי המדינות.

חומה בגבול ארה"ב ומקסיקו. טראמפ לא הסכים לחזור בו מדרישתו שמקסיקו תשלם (צילום|: Gettyimages) (צילום|: Gettyimages)
חומה בגבול ארה"ב ומקסיקו. טראמפ לא הסכים לחזור בו מדרישתו שמקסיקו תשלם(צילום|: Gettyimages)

גורם מקסיקני אמר לעיתון כי טראמפ איבד עשתונות במהלך השיחה. עם זאת, גורמים אמריקנים תיארו את טראמפ כמתוסכל ומעוצבן. לדבריהם, טראמפ לא האמין שפניה נייטו ירצה שהוא ייסוג מהבטחת הבחירות שלו שמקסיקו תשלם את בניית החומה.

 

משרד החוץ של מקסיקו סירב לפרט על השיחה, מלבד ההודעה שפרסם ביום שלישי. אז נאמר כי טראמפ הביע תנחומים על התרסקות המסוק במקסיקו וכי שני הצדדים התחייבו לקדם את סדר היום המשותף בנושאי הגירה, מסחר וביטחון.

 

פניה נייטו, שנפגש עם טראמפ בשולי ועידת G-20 ביולי, ביטל פגישה מוקדמת שנקבעה בין השניים לאחר שטראמפ איים להטיל מס על ייצוא מקסיקני כדי לממן את בניית החומה. טראמפ נפגש עם פניה נייטו במהלך תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, AFP
טראמפ ופניה נייטו
צילום: רויטרס, AFP
מומלצים