שתף קטע נבחר

חיל האוויר למען החיילים הגאים: "טרנסג'נדרים וחרדים יכולים לשרת ביחד"

מפגש של חיילים מהפריפריה עם ארגוני להט"ב, שיחות חתך עם חיילים גאים וקבוצת תמיכה לאנשי קבע וחיילי חובה החברים בקהילה - כך מובילים בחיל האוויר את הפתיחות למשרתים הלהט"בים. "יש לא מעט טייסים שיצאו מהארון. זה מובן מאליו", אומרים בחיל

חיל האוויר עם הפנים למשרתיו הלהט"בים: צה"ל ה"ירוק" נחשב בשנים האחרונות לאחד הצבאות הליברליים בעולם המערבי ביחסו לחיילים מהקהילה הגאה, ובחיל האוויר התקדמו עם הנושא מספר צעדים קדימה ביוזמות ייחודיות שכמותן לא זכורות בצה"ל.

 

בשבועות האחרונים קיים ראש להק כוח אדם, תת-אלוף נתן ישראלי, מפגש עם חיילים להט"בים מהזרוע לשיחת חתך והקשיב לצורכיהם כדי לשפר עוד יותר את המענה הייחודי שחיל האוויר נותן למשרתים חברי הקהילה הגאה. תא"ל ישראלי הקשיב לצרכים שהעלו החיילים מדרגי השטח, וחלק ממסקנות סיכום הפגישה עשויות להתממש בקרוב בכלל המערכים בחיל.

 

יום המשפחה בחיל האוויר ()
יום המשפחה בחיל האוויר

 

עוד לפני המפגש שקיים הקצין הבכיר מהחיל עם המשרתים הלהט"בים החלו בחיל האוויר לעודד את החיילים ההומואים, הלסביות והטרנסג'נדרים להגיע למעין קבוצת תמיכה לא פורמלית שהוקמה במחלקת הפרט של החיל, שחבריה חיילי חובה ומשרתי קבע.

 

בקבוצה - שכבר קיימה ארבעה מפגשים, אחת לכמה חודשים במטה חיל האוויר בקריה שבתל אביב - החיילים הלהט"בים מתבקשים לספר את כל מה שעולה על רוחם בהקשר של זהותם המינית ולשוחח בחופשיות על כל נושא כדי לשמש אוזן קשבת זה לזה.

 

תגובת חיל האוויר לגולשים שמחו נגד סרן אדיר גבאי ודין ()
תגובת חיל האוויר לגולשים שמחו נגד סרן אדיר גבאי ודין
 

 

התמיכה בקהילה הגאה ושילובה בצבא ובחיל האוויר אינם קורים רק בבסיס שבמרכז תל אביב. במסגרת "מסע מהעמק אל ההר", שמיועד לעשרות חיילים, בעיקר מהפריפריה, עורכים בחיל מפגשים עם נציגי הקהילה הגאה כדי "להכיר להם את האחר". את המסע האחרון שיצא הוביל טייס קרב צעיר של חיל האוויר מבסיס רמת דוד, ובמסגרת המסע יצאו כ-50 חיילים לטיולי היכרות עם הארץ, נופיה ומגזריה - בהר הרצל, בכנסת ישראל, בכותל המערבי ובמעוזים חרדיים בבני ברק - וכאמור הם נפגשו גם עם נציגי ארגוני להט"ב.

 

"אנחנו עושים מסע לירושלים ברחבי הארץ שנמשך כשבוע ובו משתתפים החיילים שמחולקים לארבע קבוצות, עם תמהיל מלא - ממצטיינים, דרך אנשי קבע ועד לחיילים המקבלים סיוע בת"ש". אמר ל-ynet קצין בחיל האוויר המעורה בפרויקט, שמתרחש אחת לכמה חודשים.

 

גורם אחר בחיל האוויר הסביר ל-ynet את הפתיחות של חיל האוויר כלפי אוכלוסיית הלהט"ב: "חיל האוויר מוביל את צה"ל בהרבה תחומים וכך גם בנושאים החברתיים, כמו קבלת האחר, קידום קצינות ולוחמות אוויר, שמירה בתוך הבסיסים על אורח החיים האדוק של המשרתים החרדים תוך עידודם ופיתוחם לקראת האזרחות ועוד. אפשר לעשות את הכול בצורה מושכלת ומתחשבת מבלי לדרוך אחד על השני, ובכך לא לאבד שום חייל או חיילת איכותיים רק בגלל הרקע הייחודי שלו או שלה.

 

 

"אנחנו יודעים לתת פתרונות ייחודיים והקלות מתחשבות גם לטרנסג'נדרים שמשרתים בחיל, מבלי לפגוע ביתר המשרתים או במילוי המשימות", הוסיף הגורם. "יש לא מעט טייסים, גם במערך הקרב, שיצאו מהארון ללא קושי. על פניו זה נהיה 'נון אישיו' ומובן מאליו, אך עדיין יש לא מעט לשפר ביחס היום-יומי לחיילים להט"בים. לכן אנחנו עם האצבע על הדופק ורוצים לדעת במה אנחנו פחות טובים, כדי לתקן. חרדים, הומואים וטרנסג'נדרים יכולים לשרת באותו בסיס, כל אחד בתנאיו שלו, ולהצליח".

 

לפני שנה, בהצהרת תמיכה בחייליו הגאים, פרסם חיל האוויר בחשבון הטוויטר הרשמי שלו תמונה של קצין המשרת בחיל ובן זוגו, זמן קצר לאחר שנישאו. בציוץ נכתב: "סרן אדיר גבאי ודין הכירו זמן רב לפני שיצאו לדייט הראשון שלהם. הם שירתו באותה יחידה בחיל האוויר. מאז עברו שמונה שנים והיום הם נשואים טריים. משפחת חיל האוויר עבורם תמיד תהיה 'המקום שבו הכרתי את המשפחה שלי'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים