שתף קטע נבחר

פרשת שיכון ובינוי: הוארך מעצרם של עובדים לשעבר

שלושה עובדים לשעבר בחברה, שעל פי החשד אנשיה שיחדו פקידי ממשל באפריקה, הובאו היום להארכת מעצר. נאסר עליהם לצאת מהארץ במשך שישה חודשים. רוית ברניב, לשעבר יו"ר הדירקטוריון של שיכון ובינוי, נשלחה למעצר בית

 

 

שלושה עובדי חברת שיכון ובינוי לשעבר הובאו אחר הצהריים (יום א') להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. השלושה הם יהודה אלימלך, לשעבר מנכ"ל sbi תשתיות בבעלות שיכון ובינוי, רוני פאלוך, מנכ"ל sbi לשעבר, ואלכסנדר ישיש, שהיה מנהל סניף קניה. מעצרו של אברהם אדמוני, מבקר הפנים של sbi, הוארך עד מחר. עורך דינו מאור ברדיצב'סקי מסר בתגובה: "החשוד משתף פעולה באופן מלא ואני מקווה ומאמין שבסוף החקירה יימצא כי לא דבק במעשיו כל רבב". רוית ברניב, לשעבר יו"ר הדירקטוריון של שיכון ובינוי, נשלחה למעצר בית.

 

הארכת המעצר של החשודים, היום (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
הארכת המעצר של החשודים, היום(צילום: מתן טורקיה)

 

רוית ברניב. תמונת ארכיון (צילום: עושים צילום)
רוית ברניב. תמונת ארכיון(צילום: עושים צילום)

 

על פי החשד, החברה שיחדה פקידי ממשל באפריקה כדי להוציא לפועל מיזמי ענק בהיקף של מאות מיליוני דולרים. החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף גורמי אכיפה בינלאומיים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

בתחילת הדיון אמר נציג המשטרה כי הושגה הסכמה עם עורכי הדין של אלימלך וכי הוא יישלח למעצר בית עד ל-6.3 (יום חמישי הקרוב). ישיש נעצר עד ל-1.3 ולאחר מכן ישוחרר בתנאים למעצר בית בהסכמה. על שניהם הוטל צו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום. מעצרו של פאלוך הוארך עד ל-1.3.

 

מנכ"ל החברה לשעבר, עופר קוטלר, בעת הארכת מעצרו בשבוע שעבר (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
מנכ"ל החברה לשעבר, עופר קוטלר, בעת הארכת מעצרו בשבוע שעבר(צילום: צביקה טישלר)

משרדי חברת שיכון ובינוי.  (צילום: google street view) (צילום: google street view)
משרדי חברת שיכון ובינוי. (צילום: google street view)

ישיש  ישוחרר ביום חמישי הקרוב למעצר בית מלא למשך 11 ימים, אלא אם יהיו התפתחויות בלתי צפויות שלא נמצאות כרגע בחומר של היחידה החוקרת. גם נגדו יש צו איסור יציאה מהארץ ל-180 יום.

 

ביום שלישי בשבוע שעבר עוכבו לחקירה ארבעה בכירים בחברת בת של שיכון ובינוי שמשרדיה ממוקמים בשוויץ. העצורים חשודים בביצוע עבירות מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

 

ביום חמישי האחרון הוארך מעצרו של מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר. נציג המשטרה אמר בדיון שבו הוארך מעצרו של קוטלר, כי בכירי שיכון ובינוי חשודים ששיחדו פקידי ממשל ברחבי העולם לאורך שנים רבות בעשרות מיליוני דולרים ומעלו בכספים ממוסדות המשויכים לאו"ם. לדבריו, "ככל שהחשדות המיוחסים לחברה ולקברניטיה יתבררו כנכונים - קשה להעריך את הנזקים התדמיתיים והאחרים למדינת ישראל בפרשייה זו".

 

במקביל לחקירה מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת במהלכה נתפס רכוש השייך לחברה לצורך חילוט.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתן טורקיה
הארכת מעצר החשודים, היום
צילום: מתן טורקיה
מומלצים