שתף קטע נבחר

עמוק באדמה: חמאס מציג - אלה חופרי המנהרות

עם אפקטים שונים של תאורה, בתוך "חדר מנוחה ותפילות" תת-קרקעי: ארגון הטרור פרסם סרטון תדמית אודות יחידת חופרי המנהרות של הזרוע הצבאית. הפרט שהושמט בעריכה: תיאור העבודה הקשה והסיזיפית

 

ערוץ הבית של חמאס, "אל-קודס", שמשדר מרצועת עזה, פרסם בסוף השבוע סרטון תדמית בכסות של כתבה טלוויזיונית - שככל הנראה הופק כולו בידי יחידת הדוברות של הזרוע הצבאית - אודות יחידת חופרי המנהרות של הזרוע הצבאית של הארגון, כשהאמצעים האמנותיים הם אפקטים שונים של תאורה והמטרה היא להגביר את ההילה סביב עבודתם הסיזיפית והאפרורית של החופרים.

 

בסרטון ניתן לראות את החופרים כשהם סוחבים בידיהם מיכלים שאליהם מועבר החול. בנוסף, הם מתועדים במה שנראה כמו חדר מנוחה והתארגנות תת-קרקעי, כשהם יושבים ומתפללים. עם זאת, מפיקי הסרטון דאגו שלא למסור שום פרט על אופי העבודה, שעותיה, כמות האנשים במשמרת - ואף נמנעו לומר האם מדובר במנהרות הגנתיות או התקפיות.

יחידת חופרי המנהרות של חמאס, משחק מחשב ()
מתוך סרטון התדמית

יחידת חופרי המנהרות של חמאס, משחק מחשב ()
מתוך הסרטון

יחידת חופרי המנהרות של חמאס, משחק מחשב ()
מתוך הסרטון

אחד הפעילים בסרטון: "חופרים באמצעים פרימיטיביים"

הקריינית בכתבה מתארת את הקשיים שחווים הפעילים ביחידה ובכלל זה הקרבת בריאותם הגופנית בשל שהייתם הרבה מתחת לאדמה. "אדמתו של העם הפלסטיני נגזלה בידי האויב הציוני", סיפר אחד מפעילי היחידה שנראה בסרטון. "כל מי שאדמתו נגזלה ממנו - צריך להגן עליה. זו הזכות של העם הפלסטיני, והזרוע הצבאית של חמאס יצרה את הדרך לעשות זאת".

 

"אנחנו משתמשים בכלי חפירה פרימיטיביים", סיפר אחד הפעילים, המצולם ב"כתבה" כשהוא חופר באדמה חולית בתוך מנהרה עם את פשוטה. "אנחנו עושים הכול לבד וסוחבים את דליי החול בעצמנו", הוא הוסיף – והמשיך: "אנחנו עושים את זה כדי שנוכל להתפלל במסגד אל-אקצה ולשחרר את אדמתנו". בכתבה מספר פעיל אחר כי האסירים הפלסטינים "נמצאים תמיד בליבם ובראש סדר העדיפויות שלהם" ומבטיח כי אנשי הזרוע הצבאית "יעשו הכול" כדי לשחררם.

 

בשנים האחרונות נאלץ חמאס להתמודד עם הרוגים לא מעטים בקרב חופרי המנהרות בשל קריסות חוזרות ונשנות. לפיכך, משקיעה הזרוע הצבאית אמצעים רבים בהאדרת פועלם של אנשי היחידה. בסרטון הושמט הפרט שלפיו החופרים, על אף אופן הצגתם ב"כתבה", מרוויחים סכומי כסף גדולים ביחס לשכר הממוצע הנמוך ברצועת עזה.

פורסם לראשונה 17/03/2018 23:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים