שתף קטע נבחר

נתניהו: השתלחות אבו מאזן בשגריר פרידמן - אובדן עשתונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למתקפה של הנשיא הפלסטיני נגד שגריר ארה"ב ("בן כלב, מתנחל"): "הממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים - וההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות". שר החינוך בנט: "פרידמן יירשם בדפי ההיסטוריה של ישראל בתור חבר אמת"

 

השגריר פרידמן וראש הממשלה נתניהו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
השגריר פרידמן וראש הממשלה נתניהו(צילום: EPA)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ג') למתקפה של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן נגד שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן ("בן כלב, מתנחל"). "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה"ב אומרת הכל", אמר נתניהו. "פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".

 

גם שר החינוך נפתלי בנט הצטרף לרשימת המגנים ואמר לפרידמן בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות של משרד החוץ: "דייוויד, אחרי שנה בלבד בתפקידך, כבר אפשר לומר כי אתה תירשם בדפי ההיסטוריה של ישראל בתור 'החבר' - חבר האמת של מדינת ישראל".

 

פרידמן עצמו לא נותר חייב ואמר בתגובה לדברי אבו מאזן: "שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב, ראיתי את תגובתו באייפון שלי לפני כמה דקות, והוא קרא לי 'בן כלב'. אנטישמיות או שיח פוליטי? לא בשבילי לשפוט. אשאיר את זה לכם".

 

בנאום שנשא הערב בישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה התייחס הנשיא הפלסטיני שוב להחלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל - ואז השתלח בחריפות נגד השגריר האמריקני בישראל.

 

לדברי אבו מאזן, "ארה"ב נותנת לגיטימציה להתנחלויות. כך עשו גם בכירים אמריקנים ובראשם השגריר שלהם בתל אביב, דייוויד פרידמן. הוא אמר: 'הם בונים על האדמות שלהם'. יא בן כלב, הם בונים על האדמות שלהם? הוא בעצמו מתנחל ומשפחתו מתנחלת".

טראמפ ואבו מאזן. התרחקות נוספת בין רמאללה לוושינגטון (צילום: AP) (צילום: AP)
טראמפ ואבו מאזן. התרחקות נוספת בין רמאללה לוושינגטון(צילום: AP)

בינואר האחרון הביע אבו מאזן הסתייגות מדבריו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאמר במהלך פגישה שקיים עם ראש הממשלה נתניהו בדאבוס כי ממשלו הסיר מהשולחן את סוגיית ירושלים בקונפליקט הישראלי-פלסטיני. אבו מאזן אמר אז באמצעות דוברו: "אם סוגיית ירושלים תישאר מחוץ לשולחן - גם ארה"ב תישאר מחוץ לשולחן".

 

עוד נמסר אז מטעמו של אבו מאזן כי "סוגיית ירושלים היא סוגיה מקודשת והיא המפתח לשלום ולמלחמה באזור. אי אפשר יהיה לקנות את הסוגיה הזאת בכל הכסף שבעולם". הוא הוסיף אז כי האיום בהפסקת התשלום לאונר"א אינו מקובל על הפלסטינים, שמחויבים למתווה של שתי מדינות על בסיס גבולות 67', כשירושלים המזרחית היא בירתה של המדינה הפלסטינית. הנשיא הפלסטיני הוסיף אז כי "אם ארה"ב לא תיסוג מהחלטתה בעניין ירושלים - לא יהיה לה תפקיד בתהליך השלום".

 

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר אז כי "הצהרתו של טראמפ בדאבוס רק מאשרת שארה"ב פסולה מלשחק תפקיד כלשהו בהשגת שלום". עריקאת הוסיף עקיצה למנהיגי מדינות ערב ואמר: "דבריו של טראמפ ירושלים צריכים לשמש קריאת השכמה למנהיגים ערבים ולמקבלי ההחלטות - כמו גם לשאר העולם".

 

עריקאת הוסיף כי "ירושלים אינה מחוץ מחוץ לשולחן המשא ומתן - אלא ארה"ב היא זו שנמצאת מחוץ לקונצנזוס הבינלאומי. מי שאומר שירושלים ירדה מהשולחן, אומר למעשה שהשלום ירד מהשולחן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אבו מאזן, הערב
צילום: רויטרס
מומלצים