שתף קטע נבחר

אישום: השתמשו במידע חסוי כדי למנוע הפלות

כתב אישום הוגש נגד מזכירה רפואית מבאר שבע ושתי עובדות בעמותת "הידברות" שהשתמשו במידע אישי ורגיש על נשים כדי להניא אותן מלבצע הפלה מטעמים דתיים. מעללי שתיים מהנאשמות נחשפו גם בתחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet. "ניצלו את מצבן השברירי ואת מצוקתן"

 

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (א') לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד שלוש נאשמות בגין ביצוע עיברות של פגיעה בפרטיות, מסירה ושימוש במידע רפואי חסוי, אישי ורגיש הנוגע לנשים המיועדות לביצוע הפלה. מעללי שתיים מהנאשמות נחשפו בתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות".

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד, הנאשמות - מזכירה רפואית במרפאה פרטית בבאר שבע, ושתי עובדות בעמותה בשם "הידברות" - העבירו ביניהן מידע רפואי, חסוי ורגיש על אודות נשים, מטופלות המרפאה, המיועדות לבצע הפלה, וזאת בכדי להניא אותן מביצוע הפלה מטעמים אידאולוגיים-דתיים.

 

על פי כתב האישום, הנאשמת לידור דנינו, בת 25 מבאר שבע, הייתה חשופה במסגרת עבודתה במרפאת "שבע עיניים בנגב" לפרטים אישיים אודות מטופלות המיועדות לבצע הפלה במרפאה. דנינו יצרה קשר עם הנאשמת ליזה דרמר, בת 47 מפתח תקווה ועובדת במשרדי אמ"א (ראשי תיבות של "אמא מצילה אותי") שבעמותת הידברות, במטרה למסור לה מידע אישי על אודות המטופלות, וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן, וללא אישור מכל גורם במרפאה, וזאת בכדי להניא אותן מביצוע ההפלה.

 

דרמר העבירה את המידע האישי על אודות המטופלות לנאשמת נוספת, קלינה שורץ, בת 53 מבני ברק, המשמשת כמנהלת משרדי אמ"א בעמותת הידברות, כדי שהאחרונה תיצור קשר טלפוני עם המטופלות, וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן, ותנסה להניא אותן מביצוע הפלה.

 

על סמך המידע האישי שקיבלה, שורץ יצרה קשר טלפוני עם מטופלות המרפאה וניסתה להניא אותן מביצוע הפלה. הנאשמות פעלו כך משך מספר חודשים, עד שאחת הנשים, שאליהן פנו כדי לשכנעה להימנע מביצוע הפלה, התלוננה בפני משרד הבריאות.

 

 

בעקבות התלונה נפתחה חקירה פלילית של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. החקירה חשפה את האופן שבו הגיע המידע הרגיש לידי עמותת הידברות, את שיטת הפעולה ואת חלוקת התפקידים בין הנאשמות.

 

ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר כי "ההחלטה על הגשת כתב האישום מבטאת את מדיניות משרד המשפטים, הרואה בחומרה עבירות של שימוש ומסירת מידע רפואי, אישי וחסוי ללא הסכמת המטופלים ובניגוד למטרה לשמה נמסר המידע, בוודאי כאשר הדבר נעשה תוך ניצול מצבן השברירי ומצוקתן של נשים הצפויות לבצע הליך של הפלה".

 

עורכי הדין מאיר סוויסה ורפאל הדד המייצגים את לידור דנינו מסרו: "אנחנו מצטערים על הגשת כתב האישום על ידי הפרקליטות. סברנו ואנחנו עדיין סבורים שאין מקום להליך הזה בבית המשפט לאור טענות שהושמעו על ידנו במהלך השימוע. את יתר הדברים והטענות נטען בבית המשפט בבוא הזמן".

 

מ"הידברות" נמסר בתגובה: "המזכירה שהעבירה מידע ל'הידברות' הציגה את עצמה כמי שעובדת ב'מכון הפלות' פרטי ועשתה זאת ביוזמתה ומבלי שנתבקשה לכך.המידע לא הופץ ולא נעשה בו כל שימוש לרעה נגד אותן נשים, כך שאין שום פגיעה בפרטיות, כפי שנטען בכתב האישום. הידברות פועלת בהסכמת הנשים בלבד ואם האישה דוחה את הסיוע של הידברות - הקשר איתה נפסק מיידית.

אנו גאים על כך שבזכות פעילות הידברות ניצלו חייהם של אלפי תינוקות בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים