שתף קטע נבחר

אובמה: "חולם ליצור עוד מיליון מנהיגים כמוני"

הנשיא לשעבר סיפר על הקרן שהקים לטובת "קידום מנהיגי העתיד" בכנס בטוקיו. אובמה התייחס לצעדות הענק נגד מדיניות הנשק שהובילו שורדי הטבח בפלורידה ואמר: "שכל מוסד יחשוב לאן הוא יכול לרתום את בני הנוער"

 

ברק אובמה ור
ברק אובמה ור"מ יפן שינזו אבה(צילום: AP)

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אמר אתמול (א') כי הוא "חולם ליצור עוד מיליון 'ברק ומישל אובמה' שינהיגו את האנושות". הנשיא לשעבר נשאל בכנס בטוקיו על הקרן שהקים עם פרישתו מהבית הלבן ואמר "אני מקווה ליצור תשתית שתהפוך צעירים למנהיגי המחר".

 

 

 

אובמה הוסיף כי "מטרת הקרן היא למצוא את הקבוצה הבאה שתהיה כאן אחרינו ותצעיד את האנושות". הנשיא לשעבר בירך על ההפגנות ההמוניות שנערכו ביום שבת נגד מדיניות הנשק של ארצות הברית - שיזמו תלמידי התיכון בפארקלנד ששרדו את הטבח המזעזע בחודש שעבר.

 

: מפגינים בצעדה לשינוי חוקי הנשק בוושינגטון ( צילום: EPA)
הצעדה בוושינגטון, שבת( צילום: EPA)

"כל זה קרה בעקבות האומץ והמאמצים של בני 15 ו-16 שהחליטו לקחת אחריות על בעיה שמבוגרים רבים נכשלו לפתור. בעיניי זאת עדות למה שיכול לקרות כשמעניקים לבני נוער הזדמנות. אני חושב שכל מוסד צריך לחשוב איפה הוא יכול לרתום את היוזמה והיצרתיות של בני הנוער", הוסיף. ה'דרייב' של הצעירים תמיד היה שם. אנחנו רגילים לומר לבני הנוער שימתינו לתורם".

 

 

אובמה צייץ בסוף השבוע לאות תמיכה בנערים שהובילו את הצעדות וכתב: "מישל ואני מלאי השראה מכל הצעירים שהחליטו להוביל את ההפגנות. תמשיכו כך - אתם מצעידים אותנו הלאה". אובמה הוסיף כי "שום דבר לא יכול לעמוד בפני מיליון בני אדם שקוראים לשינוי".

 

מחליפו בבית הלבן, דונלד טראמפ, לא הגיב לציוץ, אך בבית הלבן בירכו על ההפכנות ואמרו כי מדובר בדוגמה נהדרת למימוש חופש הביטוי. טראמפ עצמו התבטא לא פעם כי יש לשנות את מדיניות הנשק, על אף הלחץ שהופעל עליו מצד ה-NRA (איגוד הרובאים הלאומי).

 

אובמה התייחס גם לתפקידן של הרשתות החברתיות, בעיקר על רקע פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" והמעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. הוא ציין כי "אחד הדברים שאנחנו מתמקדים בהם בקרן שהקמנו זה לחקור את תופעת הרשתות החברתיות. אנחנו מעוניים לראות כיצד ניתן להשפיע על אנשים עם עמדות מנוגדות לדון על ענייני השעה בצורה מכבדת ומכילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ברק אובמה ור"מ יפן שינזו אבה
צילום: AP
מומלצים