שתף קטע נבחר

ש"ס ודרום תל אביב – הנתונים האמיתיים

האמנם אריה דרעי ומפלגתו התעלמו משכונות דרום העיר עד המסתננים? המציאות – ולצדה כמה מיליארדי שקלים – מציירים תמונה שונה לגמרי. תגובה למאמר של חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי

 

הפגנה נגד הגירוש מתחת לביתה של נשיאת העליון אסתר חיות (צילום: יאיר כהן)
ארכיון. הפגנה בעד הגירוש(צילום: יאיר כהן)

מרגש לקרוא על הדאגה העמוקה של מר ראובן לדיאנסקי לתושבי דרום תל אביב. פעילותו הענפה כחבר מועצת העיר להענקת "כרטיס תושב" לכלבים ולשימור עצים עתיקים בוודאי שיפרו לאין ערוך את חייהם של תושבי שכונות המצוקה, והעניקו לו את הזכות להטיף לש"ס על כך שלכאורה לא עשתה דבר עבורם. בין לבין הוא גם מוצא את הזמן להתקוטט עם החב"דניקים וללעוס סיסמאות הסתה חבוטות נגד "החרדים".

 

 

אפשר להבין את מי שלהוט להיבחר לעירייה עד כדי שימוש בפרובוקציות למתחילים. פחות אפשר להבין את מי שמכיר את ש"ס דרך דעות קדומות ושיטוט בוויקיפדיה, ויודע לקבוע בנחרצות ש"אין עשייה משמעותית ואין תוצאות למען המוחלשים". הנה ההזדמנות שלו ללמוד כמה דברים חדשים על תושבי עירו ועל עשייה של ממש.

 

75 אלף מתושבי תל אביב, רובם מהשכונות הדרומיות, זוכים בשנים האחרונות לתקציבים ממשלתיים ממשרד הנגב, הגליל והפריפריה שמושקעים בתחומים רבים. אחראי לכך שר הפנים אריה דרעי – כן, ההוא מקמפיין "השקופים" – שקיים את הבטחותיו ונלחם ליצור הגדרה חדשה במשרדו, "פריפריה חברתית", שתחתיה נכנסו אוכלוסיות רבות, כולל ממרכז הארץ, שעד כה לא נהנו מיחס מיוחד.

 

כן, גם בערים מבוססות כמו תל אביב, המדורגות גבוה במדד הסוציו-אקונומי, יש פריפריה ויש שכבות חלשות, וגם להן מגיעים תקציבים מיוחדים. אף משרד ממשלתי לא מעביר היום כספים לתושבי תל אביב מלבד משרד הפריפריה, המשקיע בפרויקטים רבים בתחומי התרבות והאומנות, חונכות, סיוע בתשתיות, בניית מוסדות ציבור, פיתוח שווקים ועוד.

 

אותה ש"ס שכל כך אוהבים להשמיץ היא המפלגה היחידה שלקחה כמיליארד שקל (!) מכספיה הקואליציוניים והשקיעה אותם בהנחה היסטורית בגובה המע"מ על מחירי התחבורה הציבורית בכל הארץ (שבה משתמשים בעיקר צעירים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות) ובמחירי המים.

 

השר דרעי הבטיח וקיים להעלות את שכר המינימום לכ-30 שקל לשעה. הוא ביצע שינוי מהפכני של חלוקת ההכנסות מצפון ועד דרום לטובת יישובים מקופחים, הקים קרן תקדימית של כחצי מיליארד שקל המחולקים לרשויות חלשות, העניק הנחות גדולות בארנונה גם למי שמרוויח משכורת מינימום, והיי - גם פתח את החופים בחינם לכלל הציבור.

 

ובחזרה לתל אביב. העירייה משקיעה משאבים רבים בשכונות, אולם במקומות הסובלים ממסתננים קשה לראות את הפירות. אלו שכונות בעלות תשתיות קורסות ורעועות, וכשמעמיסים עליהן גם את האוכלוסיות הללו - המצוקה נמשכת. השר דרעי מוביל באומץ את תוכנית החזרתם של אלפי מסתנני העבודה למדינה שלישית (בניגוד למבקשי המקלט), כדי להשיב לתושבי השכונות את חייהם וכבודם.

 

אז מר לדיאנסקי, אפשר לעסוק בעונת קינון בעלי הכנף בעיר (חשוב, חשוב) ולקנח בהסתה אנטי-חרדית (כזה שנות ה-90), ואפשר לעסוק בעשייה אמיתית ואדירה למען השקופים ואף להביא תוצאות.

 

אשר מדינה הוא מזכיר סיעת ש"ס בכנסת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים