שתף קטע נבחר

תיעוד פלסטיני: כך נורה למוות מפגין ליד הגדר

ברשתות החברתיות מופץ סרטון שבו נראה עבד אל-פתאח אל-נבי, בן 18, כשהוא רץ מכיוון אזור החיץ שנאסר לכניסת מפגינים לרצועה - ונורה כשהוא עם הגב לכוחות צה"ל. בסרטון לא תועדו מעשיו טרם הירי. צה"ל: "חמאס מפיץ סרטונים ערוכים ומפוברקים, הכוחות פעלו לפי הנהלים"

 

 

ברשתות החברתיות הפלסטיניות מופץ היום (שבת) תיעוד של צעיר שנורה על-ידי צלף סמוך לג'בליה במהלך "צעדת השיבה" בגבול רצועת עזה.

 

לפי הפלסטינים, עבד אל-פתאח עבד אל-נבי בן ה-18 נסוג לאחור יחד עם צעיר נוסף מאזור הפרימטר (החיץ שבין הרצועה לגדר המערכת) לכיוון המפגינים - ונורה כשגבו מופנה לכוחות הביטחון. 

 

תיעוד פגיעה ב מפגין פלסטיני ()

תיעוד פגיעה ב מפגין פלסטיני ()
המפגינים רצים לעבר הפלסטיני שנורה

אחד הצעירים נראה מרים צמיג ורץ איתו לכיוון הרצועה, ואל-נבי מצטרף אליו ולוקח ממנו את הצמיג. בתיעוד נראה כיצד אל-נבי ממשיך לרוץ לכיוון הרצועה, נפגע - ונופל במקום. המפגינים שהיו באזור פינו אותו מהמקום. בסרטון לא נראה מה עשה ההרוג לפני שנורה.

 

דובר צה"ל מסר כי "חמאס מפיץ סרטונים שונים, בהם גם כאלה המציגים רק חלקי אירועים, ערוכים ומפבורקים. צה"ל פעל למול הפרות סדר אלימות ופעילות טרור, שכללו ירי לעבר חיילים, ניסיונות חדירה לישראל, ניסיונות פגיעה בתשתית בטחונית, ידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והבערת צמיגים".

 

עוד נמסר כי "הכוחות פעלו לפני נהלי הפתיחה באש ובצורה שקולה, תוך שנמנעו מלפגוע באזרחים שחמאס הציב בחזית מתוך רצון להביך את ישראל תוך סיכון אותם אזרחים. הפעלת הכוח של צה"ל היא שמנעה את התממשות תרחיש של פגיעה בתשתיות ביטחונית והפרה המונית של הריבונות הישראלית. נציע שלא לקחת את תעמולת חמאס כעובדה, ונמשיך לפעול להגנת הריבונות הישראלית ואזרחי ישראל. כל מי שלוקח חלק בהפגנות האלימות שם עצמו בסיכון".

 

אלוף פיקוד דרום אייל זמיר אמר אמש כי בצה"ל זיהו ניסיונות לביצוע פיגועים בחסות ההפגנות, והוא ממליץ לאזרחים שלא להתקרב לאזור הגדר. בצה"ל מעריכים שהפרות הסדר יימשכו בשעות ובימים הקרובים, ויחד איתם גם הניסיונות להוציא לפועל פיגועים על הגדר. גדודי התגבור צפויים להישאר באוגדת עזה לכל הפחות בימים הקרובים.

 

בעקבות ההתפרעויות והרג המפגינים אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי יש לערוך חקירה עצמאית ושקופה של האירועים. דוברו של גוטרש מסר כי "המזכ"ל פנה לגורמים המעורבים וביקש להימנע מכל פעולה שעלולה לגרום לנפגעים נוספים, במיוחד אזרחים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים