שתף קטע נבחר

מחאת יום האדמה: "ישראל רוצחת בעזה, גאים בשהידים"

מאות מפגינים ליד אום אל פחם עמדו דקת דומיה כהזדהות עם הפלסטינים שנהרגו בעזה וקראו: "נקריב את חיינו למען השהידים". ח"כ זחאלקה: "לצאת ולהיאבק כדי שישראל תפסיק את הטבח". נשים מחו בצומת יד מרדכי: "לא נשלים עם רצח מפגינים"

 

 

 

מאות אנשים השתתפו היום (שבת) בעצרת שהתקיימה ליד אום אל פחם, לציון 42 שנה ליום האדמה. בהתחלת העצרת המפגינים עמדו לדקת דומייה כהזדהות עם הפלסטינים שנהרגו אתמול בעזה, עליהם אמרו המפגינים שהם "מתו שהידים". במקביל להפגנה באום אל פחם, כמאה אנשים (בעיקר נשים) מארגון קואליציית "נשים לשלום" הפגינו בצומת יד מרדכי. המפגינות קראו בין השאר: "להסיר את המצור על עזה", "לא נסלח ולא נשלים עם רצח מפגינים", בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות".

 

המשתתפים בהפגנה באום אל פחם הניפו דגלי פלסטין וקראו "נקריב את חיינו למען השהידים". עשרות מפגינים קראו גם לצאת לרחובות ולהפגין וציינו כי "ממשלת ישראל רוצחת בדם קר, הנאומים לא יעזרו, אלא רק הפגנות בכבישים".

הפגנות באום אל פאחם ()
ההפגנה באום אל פחם, היום. "מוכנים להקריב את חיינו למען תושבי עזה"

הפגנות באום אל פאחם ()

חבר כנסת ד"ר ג'מאל זחאלקה אמר: "מה שקורה בעזה זה טבח. ישראל מוציאה להורג כדי להרתיע ולהפחיד אנשים. אנחנו לא יכולים לשבת ולהסתכל על זה בטלוויזיה. צריכים לצאת ולהיאבק כדי שישראל תפסיק את הטבח בעזה. על כל בן אדם להשתתף במאבק מסוג זה. אני הצעתי לחסום כבישים ויש גם הצעות אחרות. אנחנו לא נשתוק".

 

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, הגוף שארגן את ההפגנה, אמר: "הטבח בעזה חמור ביותר. אנחנו מעבירים מכאן מסר לממשלת ישראל שעליה להפסיק את הטבח. היום נשב ונקבל עוד החלטות על צעדים נוספים".

 

אחד המפגינים אמר: "ממשלת ישראל היא ממשלה טרוריסטית. היא תהיה אחראית על כל תגובה. לא נעבור על הרציחות האלו בשקט. השהידים הם גיבורים וכולנו גאים בהם". אחמד, תושב המשולש: "מדינת ישראל גוררת אותנו למלחמה. נהיה מוכנים להכל. הפעם אנחנו באמת מוכנים להקריב את חיינו למען תושבי עזה ונגד העוול. על כל העולם לנתק את הקשרים עם ישראל הפושעת. כל מדינה שתומכת בה - שותפה לרציחות".

 

בין המשתתפים בהפגנה היו חברי הכנסת ד"ר אחמד טיבי, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, חנין זועבי, עבד אלחכים חאג' יחיא, ד"ר יוסף ג'בארין, ד"ר ג'מאל זחאלקה, חבר הכנסת לשעבר אוסאמה אלסעדי ומנהיגים נוספים מהחברה הערבית. היום בשעות הערב תתקיים הפגנה נוספת בצומת שוקת, כהזדהות עם ההרוגים הפלסטינים בעזה.

 

מוחים על תוואי קו החשמל

הרקע להפגנה היום ליד אום אל פחם היא החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתחילת השנה, לאשר תוואי לקו חשמל בקטע שבין כביש 6 לכביש 66, וזאת בניגוד לעמדת בעלי הקרקעות ביישוב אלרוחה. התושבים מתנגדים למיקום קו החשמל שחוצה את אדמותיהם, וזאת בגלל הפגיעה הקשה שהוא יגרום ליכולת השימוש שלהם בקרקע בעתיד.

 

ח"כ יוסף ג'בארין, תושב ואדי ערה, אמר במהלך ההפגנה כי התוכנית להעביר את קו החשמל על אדמות התושבים מונעת משיקולים פוליטיים פסולים, וכי מישהו בשלטון מחפש עימותים עם תושבי ואדי ערה. ג׳בארין הדגיש שיש תוואי חילופי שחברת החשמל מוכנה לאמצו, אך במשרד הביטחון מתעקשים על התוואי הנוכחי תוך התגרות בבעלי הקרקעות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים