שתף קטע נבחר

פסח נוסף בלי אברה מנגיסטו: "חג עם בכי גדול"

משפחתו של האזרח הישראלי שחצה את הגבול לעזה ומוחזק בידי חמאס כבר שלוש שנים וחצי הקימה אוהל מול בית ראש הממשלה בירושלים: "באנו להזכיר שהממשלה שכחה אזרח ישראלי שנמק בשבי ולא נעשים מאמצים להשיבו"

 

 

"אנחנו בחג החירות. זו ההזדמנות לאדם לצאת לחופשי. אחי כבר שלוש שנים וחצי בעזה - ואנחנו לא יודעים מה קורה איתו". עשרות פעילים למען השבתו של אברה מנגיסטו, שמוחזק בידי חמאס, הפגינו הבוקר (א') מול בית ראש הממשלה בירושלים והקימו מאהל. מנגיסטו מוחזק כבר 1,302 ימים בשבי, ומלבד הידיעה שחצה את הגדר לכיוון עזה - למשפחתו אין כל מידע האם הוא בין החיים. הם קוראים שוב לממשלה לפעול למען שחרורו.

 

הפעילים הגיעו עם חולצות שעליהם נכתב, בין היתר, "אברה עדיין חי", ותלו שלטים שעליהם נכתב "חירות לאברה"; "ואהבת לאברה כמוך", וכן שלט גדול עם המספר 1,302 לציון הימים שבהם הוא מוחזק בשבי. אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, סיפר: "אנחנו, המשפחה, הקמנו אוהל מחאה והזדהות. באנו להזכיר לראש הממשלה ולחברי הקבינט שהם שכחו אזרח ישראלי שנמק בשבי, ולא נעשים מאמצים להשיב אותו הביתה.

 

מאהל המחאה של משפחת מנגיסטו מול בית ראש הממשלה (צילום: ישי פורת)
מאהל המחאה של משפחת מנגיסטו מול בית ראש הממשלה(צילום: ישי פורת)

 

"חוץ מזה שהוא נכנס חי לעזה והוא מוחזק בידי חמאס - אין אות חיים ממנו. הוא אדם חסר ישע שחצה בטעות את הגבול. המדינה צריכה להשתמש בגופים הרלוונטיים כמו פעילי זכויות אדם והזירה הבינלאומית כדי להחזיר אותו - והיא לא עושה זאת".

 

אגרנש מנגיסטו, אמו של אברה סיפרה, בכאב: "זה חג עם בכי גדול. אני מתגעגעת לצחוק ולשמחה, ובגלל שאברה לא בבית - קשה לי לשמח את כולם ולהשרות אווירה של חג. אני רוצה שראש הממשלה יחזיר את הבן שלי. חיכינו שהמדינה תעשה משהו ותעדכן אותנו - אך שום דבר לא קרה. אברה לא נמצא בשיח. הסבל שלו חייב להיפסק".

 

"מתחילת המאבק דיברנו עם ראש הממשלה ואמרנו שהמדינה צריכה לדרוש הגינות והדדיות", הוסיף האח. "לא יכול יתכן שאסירי חמאס זוכים לביקורי משפחות כל שבועיים ומחבקים את הילדים שלהם - ולנו אין שום מידע על מצבו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ישי פורת
מאהל המחאה של משפחת מנגיסטו
צילום: ישי פורת
מומלצים